Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Jeg kom over et dataspill som heter 3til7. Det er et program som man lagrer på data'n, også lager man profil til barnet på det, man kan ha inntil 3 barn pr lisens mener jeg og huske. Man må logge seg inn med brukernavn og passord (voksen) og barnet får ikke gått ut av prorammet uten at en voksen skriver inn passord, mao får ikke barnet gått inn på internett eller andre programmer på data'n. Det er forskjellige spill i programmet, og barna øver på tall, bokstaver, logisk tankegang osv. Veldig pedagogisk korrekt Spillet er utformet med forskjellige figurer som representerer spillene, og det dukker opp 3 figurer med tihørende spill når man åpner programmet, så velger barnet hva han/hun vil spille. Det er timer på programmet, og etter avtalt tidsbruk sier programmet farvel til barnet og "låser seg" slik at barnet ikke får gjort noe mer, og en voksen må logge ut med kode. Sønnen min synes dette er kjempekjekt. Han har prøvd det ut i noen uker nå, og plutselig har han lært seg å håndtere musa på den bærbare PC'n min. Han ordner seg selv inne på dette spillet og har blitt veldig fingerferdig og "god" på å spille disse spillene. Han koser seg masse og lærer masse faglig. Han er 3 år i slutten av juni og takler de aller fleste spillene greit, men noen av tellespillene og "lesespillene" er litt for vanskelige. Men ellers går det veldig bra Google 3til7 så får du opp link, supert opplegg
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Takk for tips! Vi liker spillespill.no også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå