Tøffe Tøflus Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Hvordan vet jeg om den er klar til å spises? Og hvordan skjærer jeg den opp? Vet at den har en stein som er litt uhåndterlig, så er litt usikker på hvilken retning det er best å angripe fra...
jordbærsjokolade Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Det beste er å søke opp en video på youtube:)
Ludoline Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Mango er nyyydelig. Vent med å spise den til den er ordentlig moden, og det er den når den gir litt etter for trykk. Omtrent som om man kjenner om en avokado er moden. Jeg bruker å dele mangoen på langs, på hver side av steinen. Skjærer små biter inn i skallet og nesten vrenger disse bitene ut ved hjelp av kniv. Mangoen som på en måte blir igjen på hver kortside av steinen skjærer/vrenger jeg ut etterpå. Var dette sånn nogenlude klart?? Bon apetit!
Tøffe Tøflus Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2011 Tusen takk for svar, begge to. Beskrivelsen passet faktisk ganske godt til det o store youtube hadde å bidra med. Nå skal jeg bare gå og skamme meg litt i en krok over å ikke ha tenkt så langt på egenhånd.
jordbærsjokolade Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 He he, jeg eeelsker youtube:) En finner ut av alt der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå