Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Da tenker jeg egentlig ikke hele vegen til å bli psykolog, men bachelor i psykologi. Hvilke jobbmuligheter har man? Hva lærer man og kan man "spesialisere" seg innen et felt? Mennesker med psykiske lidelser og rusavhengighet vil jeg jobbe med. Hva slags stillinger kan man søke på med en bachelor i psykologi? Takker for alle svar:)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Det bør du kanskje ta opp med en studieveileder etc?
Gjest ->>- Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Du kan søke type konsulentstillinger o.l, men du stiller ikke spesielt sterkt på noe jobbmarked med en bachelor i psykologi. Om du ønsker en treårig utdanning innen det feltet du beskriver, vil f.eks sosionom være langt mer aktuelt i forhold til å få jobb.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 Det er svært begrenset med jobbmuligheter med en bachelor i psykologi. Enten må du satse og gå for master med gode karakterer og bli forsker eller lignende, eller så bør du ha en dobbel bachelor, altså noe annet i tillegg. Psykiske lidelser har vi overraskende lite om. Det er det de som tar profesjon som driver med eller de som blir psykiatere. Jeg studerer psykologi bachelor og har enda ikke funnet noe særlig man kan bruke kun den på...
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Dette kan kanskje gi deg et innblikk av studiet? http://www.uio.no/studier/program/psyk-ba/oppbygging/ Hilsen psykologistudenten her over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå