Gå til innhold

Ny innkallelse til 2-års kontroll.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn som fyller 3 år i september. Fikk i dag innkallelse til helsestasjonen fordi legen ønsket en ny undersøkelse av han. Årsaken var at han ikke fikk sjekket noe sist fordi gutten ikke samarbeidet. (Han har voldsom legeskrekk, så jeg frykter vel egentlig det kommer til å gå dårlig nå også...) Hva er det egentlig som skal sjekkes på 2-årskontrollen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Motorikk, tale osv. bare for å sjekke om han utvikler seg som han skal:)

Skrevet

Det er vel helst helsesøster som ser på motorikk og tale. Legen kikker inn i ørene, tar lytteapparat på brystet, og sjekker om huden på rompa er sår.

Men det er klart at legen og helsesøster tar seg en prat om helhetsinntrykket av barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...