Annci<3 Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Har ei venninne nå som er gravid i ca 10. uke. Var hos legen men det eneste hjelpen han kom med var mye vann og jernrik mat (han anbefalte ikke tabletter). Det er visstnok blitt litt bedre, men for øyeblikket ligger hun utav stand til å gjøre noe som helst.. noen tips?
Lene~mor til tre Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har hatt både lavt blodtrykk og nesten tomt jernlager i dette svangerskapet, hb har vært bra men de to tingene har gjort at jeg har vært i elendig form... orket ikke gjøre noe som helst og følte meg konstant slapp,trøtt,svimmel og mye vondt i hodet å det er grusomt. Men nå har jeg tatt jern i 3 uker + blodtrykket mitt har økt bittelit å jeg føler meg allerede litt bedre, synes det er rart at hun fikk beskjed om å ikke ta jerntabletter.. hmm men når det gjelder blodtrykket er det ikke så mye man kan gjøre utenom å drikke masse vann, unngå å stå for lenge av gangen, å for meg hjelper det å spise lite og ofte pga når man spiser så går mesteparten av blodet til magen å da blir jeg trøtt og veldig svimmel hvis jeg spiser store måltider...
lille_me85*Fødeklar* Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har vært mye plaget med lavt blodtrykk og jernlagre i alle mine svangerskap. Er nå 31 uker på vei med nr3. Jeg er i tillegg plaget med blodtrykksfall Jeg fikk også beskjed om å drikke mye vann for blodtrykket sin del og jeg kunne begynne å ta jerntilskudd da lagret var veldig lavt. Hvis din vennine ikke er blitt bedt om å ta jerntilskudd er det ikke sikkert at det er så lavt at det trengs. Noen ganger er det nok å spise mere jernholdig mat ( leverpostei og brokoli for eks)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå