Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Vi skal reise til syden i juli når babyen er en mnd gammel. Noen andre som har reist så tidllig?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 vi reiste til syden med 3,5 mnd gammel baby. til tenerife ved juletider. ville ABSOLUTT ikke reist til syden med så lite barn på den varmeste tiden! baby bør ha fått første vaksine før du reiser også.. du har ikke mulighet til å utsette reisa litt? synes sydentur med baby er helt genialt, men ville nok ikke ha utsatt en SÅ nyfødt baby for ekstrem varme.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 jag reste till kypros, ta hänsyn var inne när det är som varmast, var nere på stranden eller andra ställen där det fläktar och få i barnet massa vätska, och så vill jag påpeka att det födds barn i syden också:....
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Ehh , det blir like varmt her på sommeren som i syden !
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Vel, på den kanten av landet hvor jeg bor, så er det IKKE 40 grader i skyggen om sommeren, nei.. kanskje du har funnet et sted i norge der det er veldig varmt, vet ikke jeg.. det spørs selvfølgelig på hvor i syden dere reiser til.. egypt og tyrkia f.eks kan ha umenneskelige temperaturer på den tida! klart det blir født babyer der nede også, men de er født inn i det klimaet. norske babyer kommer gjerne fra 15 grader og til 40, og blir dehydrert. sier ikke dette for å være ekkel, som sagt synes jeg syden for barn er genialt! men har to venninner som begge har gjort det dere nå er i ferd med å gjøre, begge havna på sykehus med baby! ikke kult når du sitter i tyrkia liksom!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 Så du påstår at det blir opp mot 30- 40 grader her i norge om sommeren? Haha du er jo ikke helt god. Jeg har vert i syden mange ganger med barn, men aldri med så lite og ikke på den verste tiden (sesongen) Vi reiser ikke med 2 åringen engang når det er på det varmeste. Jeg vil ikke anbefale det, men sånn i utgangspunktet så skulle det nok gå greit om du tar mye hensyn til varmen, at babyen må ha mye væske osv.
3 nøtter til Askepott Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Synes det er uforsvarligt å reise med en så liten baby til syden i juli, det er altfor varmt og tenk på alle bakterier som den kan få i seg. Hvis du absolutt skal reise hadde jeg ikke reist til tyrkia, bulgaria, kroatio osv. Har hørt om unger som er eldre enn det som har havnet på sykehuset for en smokk som havnet på bakken og ungen har fått noe i seg.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #8 Skrevet 20. mai 2011 Her på østlandet kan det faktisk bli 30 + på sommeren !
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #9 Skrevet 20. mai 2011 Jeg ville utsatt den turen noen måneder jeg altså... Avhengi av hvor du skal,så er det ofte fryyyyktelig varmt i juli, og så små barn er dårlige på å regulere varmen selv. I tillegg så kan det være vanskelig nok som voksen å få i seg nok veske, og hvis du ammer blir det enda værre. I tillegg er det jo ikke lenge siden fødsel, og kanskje trenger kroppen litt lengre tid på å komme seg? For vår del så reiste vi med ettåringen vår. Hun ble kjempedårlig, lege midt på natta, og vi andre ble smitta ble rett og slett bortkasta ferie og penger ! Når hun var to gikk det derimot helt supert Lykke til med valget !
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #10 Skrevet 20. mai 2011 Vi har i grunnen bestemt oss for å reise da, dette av flere grunner. Bl.a skal vi gifte oss da. Jeg lurte bare på om det var noen som hadde erfaringer med så små på syden tur. Vi skal til Kypros, anser det som et ganske trygt og rent land. Blir niende året vi skal dit. Sønnen vår som er 10 nå har jo da vært der hver sommer siden han var et år, han har aldri vært dårlig. Jeg håper denne jente babyen som kommer nå ønsker mye pupp - ja for det er jo eneste vesken hun kan få da.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #11 Skrevet 20. mai 2011 Ikke HER på østlandet iallefall. Vis meg fjerne hvor i landet det er 30+ effektive grader om sommeren!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 20. mai 2011 #12 Skrevet 20. mai 2011 God tur ,babyen kommer til å kose seg den også Er bare å gjøre som man pleier med de små, være nøye med hygienen , koke flasker , smokker , gi masse drikke , ha babyen i skyggen ,lite klær ol ..Samme man gjør her om sommeren .. Lykke til med bryllupet
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #13 Skrevet 20. mai 2011 gjennomsnittlig maxtemperatur i f.eks oslo i juli måned er 22 grader...... Og da snakker vi MAX temperatur!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #14 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har ikke lest skikkelig igjennom de andre innleggene her, men jeg vil også anbefale deg å holde deg hjemme i sommer. For det første er det veldig varmt i syden (ofte varmere enn her hjemme - avhengig av hvor du drar selvfølgelig), samt at du vet ikke noe om hvordan formen din kommer til å være. Tror både du og baby'n din har godt av å slappe av hjemme og bruke tiden til å bli kjent med hverandre, komme inn i rutiner og bli trygge på den nye hverdagen. Lykke til med baby'en som kommer snart!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #15 Skrevet 20. mai 2011 Her er varmerekordene de siste 20 årene: http://www.yr.no/sted/Norge/rekorder.html?visaar=1#varmerekord Ikke hvert år det har kommet opp i 30 grader i det hele tatt, noe sted i landet faktisk. Så å hevde at 30 pluss er vanlig på Østlandet er jo bare tullball.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #16 Skrevet 20. mai 2011 Jeg hadde ikke reist et sted hvor du kan risikere 43+ grader med en så liten baby. Har vært både på Kreta og i Egypt i juli mnd, og det var helt sinnsykt varmt. Selv for oss som er vant til det. Vi har reist mye og hatt med store barn. Selvfølgelig blir det født barn der også, men det er faktisk forskjell på å være innfødt, og å komme utenfra og ikke være vant til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå