Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Har 3 ganger i dag observert en eldre bilfører som har satt seg selv og andre i fare. Han virket forvirret, og første gangen jeg så han hadde en venninne av meg kjørt bak han, han hadde da kjørt i 20 km/t i en 50 sone, ikke brukt blinklys, og han stoppet opp midt på veien slik at venninnen min ikke kom seg forbi han. Det siste observerte jeg selv. Senere i dag så jeg han da han skulle kjøre ut på E6 fra en sidevei, jeg kom kjørende på samme side som han skulle kjøre ut på og han stod nesten helt ute i mitt felt (jeg hadde da forkjørsrett), før han ombestemte seg og begynte å rygge sakte tilbake, for han hadde ombestemt seg angående hvilken kjøreretning han ville kjøre. Jeg kjørte forbi han, og så i bakspeilet at han la seg ut på E6 i feil kjørefelt, og kjørte slik 15-20 m før han endret felt til riktig i forhold til hvilken kjøreretning han skulle. Ca. 15 min senere så jeg han på en parkeringsplass, jeg tok da bilnummeret. Da han skulle ut på E6 igjen var han veldig nølende, og kjørte halveis ut på veien før han innså at det kom en bil i det feltet han skulle ut i, han måtte da begynne å rygge..... Dette skjedde i et område der det ligger en barneskole, kjenner jeg blir litt nervøs jeg. Mannen er nok over 80 år.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Du bør absolutt kontakte politiet og gi dem registreringsnummeret samt fortelle dem hvordan han kjører. Bedre at de tar førerkortet fra ham nå enn å vente til han dreper noen!
Ian's girl Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Jeg hadde definitivt varslet politiet!!! Skjønner ikke at det er noe å lure på en gang. Han utgjør antagelig en større risiko bak rattet enn en sjåfør med promille.. Ville du nølt med å ringe politiet da? Eller skal man synes synd på gamle mennesker som tviholder på lappen til de er både blind og ikke lenger eier reaksjonsevne?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Ja, jeg forsøkte å ringe politiet, men kom ikke igjennom. Må bare forsøke igjen.... HI
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Ring politiet. Jeg har en grandonkel på 93 år som holder på sånn. Han har mistet lappen (etter legesjekk), men ingen har rett til å ta fra ham bilen. Dermed fortsetter han å kjøre rundt (bare småturer som til butikken, men likevel..). Familien har flere ganger forsøkt å gjøre det vanskelig for ham (gjemme bilnøkkelen, punktere bilen), men hver gang har han kommet seg på veien igjen med hjelp fra naboer og andre som ikke vet at han ikke har lappen. Tror det eneste som hjelper der er at politiet beslaglegger bilen, da har han ikke noe valg lenger.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 Har en dement onkel med parkinsons som faktisk fikk beholde lappen selv om vi varslet politiet mange ganger. De kunne ikke gjøre noe så lenge de ikke hadde sett ham gjøre noe galt. Han måtte havne i en ulykke på grunn av foten som ikke reagerte som han ville, og der han kjørte på en bil i ganske stor fart og skadet flere mennesker før de tok fra ham lappen. Helt vilt det systemet de har.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Fikk tak i politiet, og de tok i mot meldingen, men tviler på at de gjør noe med det. Jobber selv med eldre i helsevesnet, og har hatt pas. som har blitt fratatt førerkort. De må jo inn til test 1 gang i året etter en viss alder, men mange klarer å få beholde lappen. Jaja, jeg har hvertfall gjort min plikt.... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå