Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Vi er en familie på fire. Jeg tjener 390.000 per år og mannen min tjener 470.000. I tillegg får vi barnetrygd for to barn og leieinntekt med kr. 6.500 per mnd. Lånet vi får nå når huset står ferdig er på den nette sum av kr. 3.400.000,- (grøss). Huset har forresten enn verdi på ca 5 mill (om det har noe å si). Har spurt før, men fikk ikke mange svar. Ser idag at temaet er oppe og spør derfor på nytt. Takknemmelig for svar!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Må jeg mene noe om deres økonomi da? Hvis jeg må si noe er det at om dere har problemer med å få det til å gå rundt kan dere takke dere selv. Det er på ingen måte synd på dere.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Nei, det må du ikke. men om du ikke mener noe er det kanskje like greit å ikke svare? Hi
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Jeg ville ikke hatt så mye lån, tenker på at rentene vil stige en del. Kanskje det er lurt hvis dere binder rente, i hvert fall på en del av lånet? Huff, tenk du får en leieboer med dårlig betalingsevne, da sitter du med skjegget i postkassa. Ved huskjøp ville jeg aldri gjort meg avhengig å ha såpass mye leieinntekt.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Min mening er at den må være så ordinær at jeg ikke fatter hvorfor du spør.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 Jeg mener at siden banken har gått med på og gi dere så mye lån så har dere vel gjennomgått alt dette med banken? Banken hadde aldri lånt dere så mye penger om de hadde vært i tvil om dere hadde klart dette lånet??? Lurer i samme slengen på hvilken bank dere har så faktisk er villig til og låne ut så mye penger på en så "liten" inntekt???
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 tja.. blir vel noe i likhet med oss dette ser det ut som. vi har begge inntekt på 360.000 hver oss, får barnetrygd for to barn, har lån på 2.1 mill og to nye biler. her går lønna til mannen til regninger og min til mat og diesel og diverse kos. så å leve på 25.000 etter at alt er betalt er vel ikke så ille:)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #8 Skrevet 20. mai 2011 Hvorfor skulle vi være interesserte i å ha en mening om deres økonomi?!?! Virker bare som du vil ha bekreftet at dere har kontroll på økonomien. Noe så utrolig latterlig.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #9 Skrevet 20. mai 2011 Jeg synes kanskje banken har lånt dere vel mye på en så lav inntekt.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #10 Skrevet 20. mai 2011 Jeg frykter at med en skikkelig renteøkning eller at noe uforutsett skulle skje så vil dere slite fryktelig. Om en av dere skulle bli permittert f.eks?eller langvarig sykdom som igjen ender opp med aap kanskje? Da vil en av inntektene bli redusert en god del. Selv tjener jeg 380000 og mannen min 450000, så vi tjener jo ikke så veldig mye mindre enn dere. Vi har et lån på 1,2 millioner og føler oss trygge på at om noe skulle skje med en av oss så vil den andre kunne klare utgiftene på en inntekt. Jeg er jo klar over at de færreste kan ha så lite i lån såklart og likevel ha en fin enebolig på over 200m2, men å låne 3,4 millioner syns jeg er ganske vannvittig med den inntekten dere har, for den er da slett ikke høy.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #11 Skrevet 20. mai 2011 Vi syns også det er et høyt lån, men banken mener det er uproblematisk. Vi måtte betale 1.5 mill for å få en tomt, og huset (200 kvm enkel standard) kommer på ca 3.5 mill (inkl.utleieleilighet). Hi
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #12 Skrevet 20. mai 2011 Stakkars dere! Er det å bygge hus virkelig verdt dette da? Vi har inntekt på 1,2 mill, har huslån på 1,5 mill. Foretrekker å ha det såpass romslig, for vi vil leve godt. Men det spørs jo hvor dere bor, kanskje det er høye boligpriser der? Banken mener sikkert det er uporblematisk, det er jo ikke de som skal leve med det. Og det går sikkert bra, med de forsakelser som er nødvendig i mange år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå