Morcheeba Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Litt teit spørsmål: Vi er relativt nyinnflyttet i byen her og har en natt der vi står helt - altså heeelt - uten barnevakt. Lurer på om det er mulig å ta med storesøsken på 3 og 4 og legge dem på et annet rom på føden så lenge? De sover veldig tungt om natten så tror ikke de vil våkne... Sjelden at det er fullt på føden her...
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Er det dersom du skulle føde akkurat den natten dere ikke har barnevakt? Jeg tror du må snakke med sykehuset om dette. Det er de som vet om de evt. kan avse plassen. Men sjansen for at det skjer akkurat den ene natten er vel ikke så stor,og har dere virkelig ikke annen mulighet, får dere bare si det som det er dersom det skulle skje og ta dem med.
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Nei, ikke ta de med. Sykehusene har ikke ledige rom til slikt. Dere finner nok barnevakt om dere leter, feks en ansatt i barnehagen. Eller be din mor eller et annet familemedlem om å komme for å være hos dere noen uker rundt termin. Eller har du slekt som bor noen timer unna, vil de nok rekke å komme før du føder..
Morcheeba Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2011 Vi har mobilisert alt av familie, svigers har vært her i to uker nå, søsteren min er i byen i helgen og Mamma og Pappa kommer på tirsdag. Det er kun en natt - fra mandag til tirsdag - det er snakk om at vi ikke har dekket. Fødte på 2-3 timer sist så tror ikke vi har allverdens tid. På dagtid har vi jo barnehagen. Venninnene mine har små unger selv og nok med dem på natten. Termin på søndag.
mossirose Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Jeg foreslår å spørre de ansatte i barnehagen om de kan tenke seg å være "bakvakter" for dere den natten. Jeg vet om barnehageassistenter som har tatt seg litt ekstrajobb med å være barnevakter. Men de venter nok å få litt betalt for jobben, evt. Ellers tenker jeg at en fødsel uten far til stede kan gå bra det også. Da jeg fikk nummer 2 reiste jeg inn på føden alene om natten, og så kom far senere på dagen når barnevaktene var kommet. (De hadde litt reisevei.) Far fikk akkurat med seg fødselen. Med andre ord klarte jeg meg godt alene mesteparten av tiden. Lykke til!
<harmoni> Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 ja la far være hjemme og dra alene.. ungene dine kan jo bli vettskremte om de våkner å finner deg i fødsel. jeg fødte alene begge gangene og det var kjempe greit..
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Jeg kommer til å dra inn alene og la far komme når barnevakt er vekket og unge levert om noe skulle skje neste uke. Håper jo å slippe det, men er et bedre alternativ enn å ta med unger - syns nå jeg.
MacKenzie Skrevet 20. mai 2011 #8 Skrevet 20. mai 2011 Vil du virkelig ta med deg små barn på føden hvor kvinner skriker om hverandre?
Mrs. Bouquet Skrevet 20. mai 2011 #9 Skrevet 20. mai 2011 De kommer garantert til å fnyse over forespørselen så lenge barna har en far som er tilgjengelig.
pebbles Skrevet 20. mai 2011 #10 Skrevet 20. mai 2011 med termin i juli regner jeg med å stå helt uten barnevakt i ukene rundt termin. Tror ikke det er annet å gjøre enn å belage seg på å reise inn alene. Tror du må regne med at pappaen blir sendt hjem sammen med ungene hvis du tar med alle tre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå