Gå til innhold

Når skal vi fortelle go-nyheten til den andre jenta vår?


4alltid

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Lurer litt på når- og hvordan- vi skal fortelle den gode nyheten til jenta vår på 7 år? Vet av erfaring av barn sjelden greier å holde på så store hemmligheter ;) Vil jo fortelle "alle" den fantastiske nyheten, men greit å vente noen uker til (er i uke 7 nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei 4alltid.

 

Jeg tenker at selv om jenta deres er ganske stor så er 7 mnd ganske lang ventetid likevel. Vent så lenge du orker, inntil magen begynner vise skikkelig. Magen min har allerede begyndt sin utbulig - det gjør visst det letter etter første graviditet, men det er nok en stund til den viser skikkelig. Ellers er det nok ikke en lett nyhet å holde hemmlig for en 7-åring - det er jo så stort og flott! Vent i alle fall til det ikke er hemmelig lenger.

 

Jenta vår på 3 år har fårr være med på hele prosessen fra befruktning pga at det var prøverør. Det var det med henne også. Vi har snakkket om egg og å vokse. Jeg anbefaler boka "Hvor ble det av Benny" av Allan som viser historien om sædcellen Benny som er med i svømmekonkurranse og vinner egget - så skjer det noe vindunderlig og magisk.... tror den kanskje er fin for en 7-åring også. Det er på en måte en forberedelse på den store nyheten. Anbefaler også "Kroppen min" som tar for seg baby i magen og navlestreng. Kan relateres til hennes tid i magen.

 

Jenta vår snakker helt sikkert om det i barnehagen for hun er veldig opptatt av magen min og egget hjemme. Men det er nok ikke lett å vite om det er hennes tid i magen eller en graviditet i hjemmet det er snakk om siden hun er så liten. Og så synes vi ikke det er så nøye om hun forteller det- vi har sagt det til de fleste naboer pga. vi ønsket det mht. prøverørsforsøket.

 

Ja - det var i alle fall mine betraktninger rundt dette. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også ei datter på 3 år fra før.. har termin 23 januar, så det er fortsatt veldig tidlig.. har sagt det til de aller nærmeste, men tenker å vente så lenge jeg kan før jeg sier det til fler (men det er ikke så lett). Med tanke på å si det til barn så er jo det litt "skummelt" ja, hvis du ikke vil at alle skal vite om det enda.. barn kan ikke holde på hemeligheter.. og når det kommer til jenter og mødre som har baby i magen, så sladrer de nok ganske fort.. jeg vil selv vente med å si det til min datter til jeg synes det er greit at alle vet det.. Vi er jo forskjellige.. så bare følg magefølelsen :-) (ordspill) ;) det er ofte det beste :-)

MASSE LYKKE TIL :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn er 8, og med lillesøsteren hans, så fortalte jeg det ganske tidlig. Da fikk han vite det samme dag som testen viste positiv. Det var mest fordi han hadde lengte så lenge etter småsøsken. Han var 6 1/2 når jeg ble gravid.

Det var på mange måter bare flaks at det endte med baby. Nå sist jeg ble gravid på ny, så var det noe som sa meg at jeg burde vente til ihvertfall 12uke. Og det var bra, for i uke 10 så mistet vi. Og dette gikk ubemerket forbi vår sønn.

 

På en måte vil jeg at barna mine skal lære om den naturlige delen av at det er liv og død. Men jeg er glad han ikke fikk vite om den babyen. Nå er vi 8 uker på vei, og han vet det enda ikke. Men på 12 uke i denne omgangen, vil vi fortelle ham om babyen.

 

Så tror du bare må føle deg frem på når DERE føler det er riktig, ut i fra min erfaring. Tror ikke det er noe ordentlig fasit på det :)

 

tvi tvi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...