Gå til innhold

Hvor dra på "eksklusiv" ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt oss på en ferietur sommeren 2012 (har da en 1,5-åring), men det blir en ferie vi kan bruke litt penger på, så vi har lyst til å dra et sted som vi ikke hadde villet tatt oss råd til ellers (altså ikke "vanlige" feriemål).

Det må være i skoleferien om sommeren, og det kan ikke være en strandferie til veldig varme strøk. Jeg er en museums- og severdighetsnerd, men det må være noe som passer for småttingen også :)

Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for meg så hadde det vært Maldivene, Bali, Hawaii eller i Karibien.....

men vet ikke om dette er plasser å reise til på sommeren da....

Skrevet

Leie hus og bil i Toscna blir gjerne litt eksklusivt da:) Ufattelig mye å se på og likevel veldig fint med barn (kan jeg tenke meg, har kun vært der uten barn).

Jeg elsker Italia da!

Skrevet

Hvilket budsjett snakker du om? Er det sånn sky's the limit, eller type 100 000 kr +?

Hvis det ikke skal være strandferie, og du liker museer og severdiheter, så ville jeg valgt et sted man kan få med mye av dette, men også velge roligere dager om man har behov for dette..

Tror Barcelona er perfekt for formålet egentlig. Masse å se/gjøre, men man kan også ha rolige dager på stranden osv.

Kommer litt an på hvor langt du er villig til å fly også..

New York, San Francisco Chicago og Roma er alle steder der det er mye å se/gjøre.

Skrevet

Det er vel ikke om å gjøre å bruke så mye penger som mulig liksom, men vi har mulighet til å dra stort sett hvor som helst også. Jeg har veldig lyst til å dra til New York, men er litt usikker på hvordan det er å ha med seg en 1,5-åring dit. Andre steder i USA er også veldig høyt opp på lista mi, så kanskje det finnes andre steder som er litt mer barnevennlige enn NY..?

Skrevet

Vi har hatt med så små barn til New York uten problemer. Folk er så hjelpsomme og vennlig innstilte til barn. En av gangene var vi der i den verste sommerheten. Gikk bra det og, man legger bare opp løpet deretter.

Det er forresten kjempefint å dra til Sørstatene, byene Charleston og Savannah anbefales! Man kan jo kombinere med Florida også om man vil. Det er ikke så langt unna. Atlanta har en del å by på, men ikke et sted man er i ukesvis.

San Francisco er mer laid back, og heller ikke så varmt.

Hva med Buenos Aires? Dit har jeg superlyst.

Skrevet

Kunne veldig gjerne ha tenkt meg Florida, NY og Washington egentlig. Men i og med at vi må dra i sommerferien er kanskje Florida litt i varmeste laget.. Washington og NY er vel ikke så voldsomt langt fra hverandre, men tenker også at det kanskje er greit å dra én plass når man har med barn, og ikke bytte "base" liksom.

Men går det an å ta en rolig ferie i NY tro? Vil jo gjerne at det skal være en avslappende tur også. Kanskje et par dager i selve bykjernen med shopping og traving, men resten av dagene med litt rolig sightseeing i byen og omegn :)

Skrevet

Det går helt fint å kombinere. Det er enkelt å kjøre bil i USA. Det er ikke så langt fra New York til Washington, i Washington er det mange fine museer!! Hvis man blir en stund, så kan man jo gjøre én ting per dag, trenger ikke stresse. Du kan fylle ganske mange uker bare med museer når du er i New York;)

Skrevet

Hjertelig takk for tips! Jeg kjenner at det rykker i Østkystfoten altså! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...