Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Jobbet siden 1.august/2009, blesykemeldt fra des/2009 til april/2010, gikk i permisjon med foreldrepenger fra nav fra april/2010 til des/2010. Sykemelding fra januar/2011 til mars/2011, tilbake på jobb fra april 2011 til mai/2011. Vurderer å slutte på jobben nå. Får jeg dagpenger da?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Nei, det får du ikke. Blir du oppsagt eller mister jobben på andre måter har du rett på dagpenger utifra hva jeg kan se, men man FÅR faktisk ikke penger fordi man vil SLUTTE. Makan...
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Du har rett på dagpenger om du tjente mer enn 105 000 ca i fjor.. Men som en annen sier får du 8 uker karantene når du selv sier opp..
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Folk uten peiling som svarer tydligvis!!! JA du har rett på dagpenger, men sier du opp selv så må du vente 8 uker før du får penger (karantenetid) disse 8 ukene teller fra oppsigelsestiden er ferdig og du har meldt deg arb ledig på nav sine sider. Men hvorforslutte jobben for å få dagpenger? dagpenger blir jo bare litt over 60 % av lønna du har pleid å ha i tillegg så skal jo nav hjelpe deg til å få ny jobb. Tro meg, de er ganske gira på å få folk ut i jobb igjen..
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #8 Skrevet 20. mai 2011 Har det noe å si når jobben er veldig krevene og jeg har nyresvikt? Jeg kan få en bekreftelse fra legen på det.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #9 Skrevet 20. mai 2011 Det du har tjent nå i 2011 teller ikke med. Om du hadde en inntekt på over 113 462 i 2009 en samlet inntekt på det dobbelte i løpet av 08. 09 og 10, så kan du ha rett på dagpenger. Som inntekt gjelder lønn, foreldrepenger, svangerskapspenger og svangerskapsrelaterte sykepenger. Så om du har vært sykmeldt av andre årsaker, så teller det ikke. I tillegg er det slik at om du sier opp jobbe din selv, så får du en karantenetid på 8 uker fra du er arbeidsledig som du ikke får penger for. Det er også viktig at du melder deg som arbeidssøker hos nav med en gang, for "telleverket" på de 8 ukene starter fra den dagen du registrerer deg som arbeidssøker. Det hjelper ikke at du går hjemme i 8 uker og venter. Så kommer spørsmålet om du er en reell arbeidssøker i og med at helsen din ikke er så god. For å være reell arbeidssøker må du være villig til å ta en hvilken som helst jobb, hvor som helst i landet, eller ha svært gode begrunnelser for hvorfor det ikke går. Ta en prat med ditt lokale navkontor om hva som vil være gunstig for deg. Ei som jobber på nav.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #10 Skrevet 20. mai 2011 om du får en bekreftelse på legen om det, så kan det gå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå