Gå til innhold

Søke barnehageplass... Ett lite spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille prinesse kom i april og vi har nettopp søkt barnehageplass. Jeg har skrevet på søknaden at vi søker plass fra 1/8-2012 fordi da er hun 1 år og 5 mnd. Men er vi mer sikret plass om jeg endrer denne datoen il den dato vi er ferdig med permisjonen? 7. mai 2012? Eller har det ikke noe å si? Har jo ikke lyst å utelukke oss fra ledige plasser i løpet av våren og sommeren fordi vi har skrevet ønsket plass fra 1. august...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De færreste barnehager tar inn nye barn på vår og sommer pga. ferieavvikling.

Men søker du plass allerede nå?

Skrevet

Ja søkte så snart vi fikk personnummer fordi søkedato gjelder som ansienniet ved opptak. Stor pågang og få plasser i denne storbyen...

Skrevet

Men fortsatt ikke svar på spørsmålet... Flere?

Skrevet

Dere har mye større sjans til å få plass ved hovedopptaket i august enn i mai.. Dette rett og slett fordi det er mange flere ledige plasser da enn i mai - er det ledige plasser i mai er det fordi noen har sluttet..

Det er heller ikke særlig bra for barnet å begynne like før sommerferien pga ferien er det gjerne mange vikarer, hun må ha ferie i flere uker og kommer dermed ikke "inn" i rutinene og det er veldig sannsynlig at tilvenningen vil ta lengre tid og at barnet blir mer utryggt..

Jeg ville ventet til hovedopptaket i august..

Skrevet

Er det greit da med å ha ønsket plass fra 1. august av?

Skrevet

Det avhenger helt av hvordan det gjøres på din plass. I trondheim slettes alle søknader 1.1, slik at man ikke kan søke nå. De ser heller ikke på ønsket oppstart (men man må begynne senest i august i samme år, for å være med på hovedopptaket)

Skrevet

jeg ville hatt det som du har, med søknad om plass fra 1.august.

Enig med hun som sier at det ikke er gunstig å begynne rett før ferien uansett, mange vikarer, og varierende personale da.

Skrevet

jeg antar at du søker i bergen kommune.... da ville jeg latt det stå 1 august. hvis du ønsker plass fra da så får du nok plass og siden du søker tidlig og har krav på plass. om du søker fra 7 mai kan du risikere å få plass tidligere og det vil jo være kjedelig om du må la ham begynne tidligere pga det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...