Snappie Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Lille prinesse kom i april og vi har nettopp søkt barnehageplass. Jeg har skrevet på søknaden at vi søker plass fra 1/8-2012 fordi da er hun 1 år og 5 mnd. Men er vi mer sikret plass om jeg endrer denne datoen il den dato vi er ferdig med permisjonen? 7. mai 2012? Eller har det ikke noe å si? Har jo ikke lyst å utelukke oss fra ledige plasser i løpet av våren og sommeren fordi vi har skrevet ønsket plass fra 1. august...
Gjest Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 De færreste barnehager tar inn nye barn på vår og sommer pga. ferieavvikling. Men søker du plass allerede nå?
Snappie Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2011 Ja søkte så snart vi fikk personnummer fordi søkedato gjelder som ansienniet ved opptak. Stor pågang og få plasser i denne storbyen...
Snappie Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2011 Men fortsatt ikke svar på spørsmålet... Flere?
Guttemamma75 Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Dere har mye større sjans til å få plass ved hovedopptaket i august enn i mai.. Dette rett og slett fordi det er mange flere ledige plasser da enn i mai - er det ledige plasser i mai er det fordi noen har sluttet.. Det er heller ikke særlig bra for barnet å begynne like før sommerferien pga ferien er det gjerne mange vikarer, hun må ha ferie i flere uker og kommer dermed ikke "inn" i rutinene og det er veldig sannsynlig at tilvenningen vil ta lengre tid og at barnet blir mer utryggt.. Jeg ville ventet til hovedopptaket i august..
Snappie Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2011 Er det greit da med å ha ønsket plass fra 1. august av?
pruprrup Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Det avhenger helt av hvordan det gjøres på din plass. I trondheim slettes alle søknader 1.1, slik at man ikke kan søke nå. De ser heller ikke på ønsket oppstart (men man må begynne senest i august i samme år, for å være med på hovedopptaket)
olla Skrevet 20. mai 2011 #8 Skrevet 20. mai 2011 jeg ville hatt det som du har, med søknad om plass fra 1.august. Enig med hun som sier at det ikke er gunstig å begynne rett før ferien uansett, mange vikarer, og varierende personale da.
mai mammaen til to Skrevet 21. mai 2011 #9 Skrevet 21. mai 2011 jeg antar at du søker i bergen kommune.... da ville jeg latt det stå 1 august. hvis du ønsker plass fra da så får du nok plass og siden du søker tidlig og har krav på plass. om du søker fra 7 mai kan du risikere å få plass tidligere og det vil jo være kjedelig om du må la ham begynne tidligere pga det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå