Gå til innhold

Er stolt av gutten min som er bleiefri, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min blir 3 år i slutten av mai og har vært uten bleie i to uker. Han hadde uhell de to første dagene, ellers har det gått kjempe fint. Han har vært bleiefri på natten de tre siste nettene, og hadde uhell i går natt.

Selvfølgelig stolt av at han taklet det så bra, men det var denne bæsjen da.. Han vil ikke bæsje på do. Han har fått på seg bleie og går alltid og gjemmer seg. Han har gjemt seg det siste året. Hvordan få han til å bæsje på do? Han nekter å sitte der. Da jeg prøvde å sette han der første gangen skrek han og startet å gråte, så det gjør jeg ikke igjen. Det førte nemlig til at han ikke bæsjet på to døgn. Ikke vil jeg tvinge han heller!

Vi har benyttet oss av klistremerker med en liten overraskelse når han har fått 10 stk. Dette har vært stor stas, men det fungerer bare ikke når det gjelder nr 2. Vi har lovt han "bæsjesang" og "bæsjedans"..(hihi).

Prøvd mye rart..

Forslag til hva vi kan gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøvd å sette ham på potta, mens han får kikke litt i en bok f.eks?

Skrevet

Det har vi prøvd, men han vil ikke engang sette seg! Oppfører seg som om han er livredd for å gjøre det på potta og do.

Hi

Skrevet

Det har vi prøvd, men han vil ikke engang sette seg! Oppfører seg som om han er livredd for å gjøre det på potta og do.

Hi

Skrevet

Sånn var det med min også!

Han ble tissefri til 3 årsdagen, null bleier etter det og null uhell.

Men bæsjinga skjedde med bleie bakom gardina, nektet å gjøre det foran oss. Når han hadde bæsjet ville han bli skiftet på med en gang. Jeg pratet litt om hvor ekkelt det var at bæsjen satt i rompa før jeg skiftet, og fortalte hvor koselig det var å bli kvitt den med en gang i do. Det tok en mnd og han var bleiefri! Ingen bæsjeuhell i etterkant heller.

De må være moden ellers lager du bare trøbbel for deg selv og gutten;)

Ikke stress!!

Skrevet

Oi, skulle tro det var jeg som hadde skrevet dette innlegget..:) Så flink gutten din er da, som har slutta med bleie..:)

Minstemann min slutta med bleie da han var 2 år og 3 mndr, noe han fant ut selv, han ville tisse på do som sitt store søskenbarn, så vi bare prøvde, og det gikk greit, samme med bleie på natta, veldig smertefritt og enkelt, men å bæsje på do var visst den store skrekken. Han skal også være i fred, og har noen sære nykker på dette punktet..Bæsjer kun på badet, i bleien, forran speilet uten klær..haha. Vi har først nå de siste måndedene prøvd å snakke med han og spørre om han skal prøve på do, men det har ikke vært aktuelt. Har fokusert på at han er storgutt for det er han opptatt av selv, og lokket med belønninger. Føler at å nekte han bleie, eller bli sint har vært feil, for de kan ikke noe for det, og hadde han blitt nekta det hadde han holdt seg og blitt forstoppa. Og DET er i allefall ikke verdt det, de finner ut av det når de er klare for det har jeg tenkt..:)

Og i går kveld skulle han på do og tisse, og det vil han klare selv, så når han var ferdig så kom han på stua og sa at vi måtte komme og se, for han hadde bæsja i do..Og sannelig hadde han gjort det, og han var sååå stolt, og det var vi også..

Og jeg tror nok det har litt med at vi bare slutta og prate om det, lage så mye styr ut av bleiebæsjinga og la han styre det selv. 3 år er ikke så gammelt, så om han bæsjer i bleia litt til er det ikke noe krise tenker jeg, alt til sin tid.:)

Dette ble laaangt..;) Men uansett, lykke til!!

Skrevet

se der ja.. akkurat det samme som vi sliter med på minste jenta vår. hu blir 3 år i juli, og har nå vært uten bleie i 2 mnd =) jippi.. men bæsje??? nææi, d ska hu gjøre i bleien! huff.. så må¨jeg gå å følge med da om hu skal bæsje snart, hvis ikke kommer det i trusa.. for på do skal hu ikke sitte. ikke på potta heller. jeg tok det opp med barnehagen, at de gjerne måtte prøve å få henne til å bæsje når hu var på do. de har en sånn minido nemlig, og den var ikke så skummel =) hun har nå bæsjet på do i 2 dager. er spent på hvordan det blir her hjemme. hun har klistremerke ordning i bhg som funker veldig bra =) jeg aner ikke hvorfor doen hjemme er så skummel når det gjelder å bæsje, men noe er det.

lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...