Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Min er fire og en halv mnd og kan alle vokalene sine, men får ikke dreisen på konsonanter. Prøver å starte med L, fordi jeg tenkte dne kanskje er enklest. Viser han med tunga hvordan han skal gjøre og han plasserer tunga ganske så rett i munnen. men lyden blir uansett ikke l, men mer gurglete. Når kom de første konsonantene hos deres barn og hvilken var det? Hva tok lengst tid?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Det kommer når det kommer. Ikke stress, han er jo bare 4,5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Hmm! Si det... Høres sent ut å slite så når man er allerede over 4 mnd... Min kunne si R, K, L, M, N og K allerede to timer etter fødselen. Men de er jo alle så ulike!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Seriøst?? Du forventer at en baby på 4 mnd skal kunne si L?? Jajaaaa, lykke til med det!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Gutten min lærte ikke å si L før han var over 18 mnd, og han er tidlig ute språklig ;-)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #6 Skrevet 19. mai 2011 Nei, nei! Ikke misforstå! Jeg presser han ikke, og forventer ingenting. Siden han mestrer alle vokalene så fint, i eget tempo, så syntes jeg bare det var gøy å øve litt med han på lekent vis. Han prøver jo å forme tunga til L når jeg sier det. Sier jeg B eller G ler han seg halvt ihjel. Vi leker med lyd, og da ble det bare til at jeg så at han prøvde å si L. Jeg er førstagangsmamma med liten peiling på disse tingene, og derfor lurte jeg bare på når det sånn ca er normalt at de klarer konsonanter også. Er jo selvsakt kjempefornøyd med bare gurglelyder fra den lille søte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå