Gå til innhold

Når man skal fly med Ryanair..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..Har man lov til og ha med en håndbag, sant?

Hvis jeg handler i tax-free på en flyplass, og har den med meg igjennom sjekken når jeg skal videre. Hva gjør jeg med den da når varene ikke får plass i bagen? Må jeg betale ekstra?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tar de håndbagesjen din og sender den i hullet, når du kommer til gaten. Og det må du betale ca 400,- for tror jeg det er.

Du får ikke komme inn p flytet med en bag og en pose. Eller en bag og en liten håndveske.

Du får kun komme inn med EN håndbagasje, og den må være innenfor dimensjonene.

Skrevet

Ok. Takk for svar.

Hi

Skrevet

Fordi om de kan være litt slappere med kontrollen her hjemme, så er det tvilsomt at de er like slappe med kontrollen når du skal hjem igjen.

Det er stress å flyt ryanair, og det er dyrt med alle avgiftene.

Skrevet

Du kan ha med deg taxfree posen ved siden av den ene bagen du har med deg. Husk at posen må være forseglet og at den må inneholde kvittering. OG at du må ha handlet varene 36 timer før du passerer sikkerhetskontrollen. :)

Skrevet

jeg har sikkert reist 50 ganger med Ryanair. Regelen sier en håndbagasje som må passe innenfor visse mål. Jeg har reist med en trillekoffert og en veske utrolig mange ganger. Bare en gang ble jeg stoppet og måtte stappe alt i kofferten (på vei til Roma).

Skrevet

Taxfree varene skal etter reglene ha plass i kofferten. hilsen 23.48

Skrevet

Hvor har du lest de reglene 23:48?

Taxfree varene kan bæres uteom bagasjen.

Hilsen 23:43- sikkerhetskontrollør...

Skrevet

Jeg har blitt bedt om å pakke de i håndbaggasjen. Har måttet kaste saker pga av plassmangel.

Skrevet

Du er sikkert sikkertskontrollør i Norge. mUlig det er andre regler i utlandet..

Skrevet

http://www.ryanair.com/en/questions/cabin-baggage-allowance :

Strictly one item of cabin baggage per passenger (excluding infants) weighing up to 10kg with maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm is permitted. (handbag, briefcase, laptop, shop purchases, camera etc.) must be carried in your 1 permitted piece of cabin baggage. Extra/oversized cabin baggage will be refused at the boarding gate, or where available, placed in the hold of the aircraft for a fee of £40/€40. If you are unsure, check at the Bag Drop desk before going through security.

Kan det misforstås? Tar du sjangsen på ryanair, og møter rette vedkommende kan det lett bli veldig dyrt. Har pendla månedlig med ryanair og vet hva jeg snakker om. ofte går det, ofte går det ikke.

Skrevet

Kjedelig at ikke sikkerhetskontrolløren selv kan reglene da

Skrevet

Du har blitt bedt om og pakke tax free varene dine?

Det skal du ikke behøve. Jeg har aldri bedt noen om å gjøre det.

-sikkerhetskontrolløren.

Skrevet

Selvfølgelig snakker jeg om i Norge da.

Jeg vet hva jeg snakker om.. Men jeg kan ikke noe for hvis andre kontrollører ikke følger reglene riktig..

Skrevet

At dere gidder å reise med det jævla møkkaselskapet som utnytter sine ansatte og oppfører seg som fascister mot sine kunder!!!

Skrevet

Fordi deres fly går dit man skal, fra der man er, til den rette tiden.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...