Gå til innhold

Unge jenter med høye tanker om seg selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig fått en ny kollega. Ei ung, søt jente på et par og tjue.

Hun er flink i jobben og sosial.

MEN hun er forferdelig til å prate om seg selv hele tiden.

Og om kjæresten - som om vi alle kjenner han.

Hun forteller at den og den sier hun er så pen, at hun har så perfekt hud, at hun får henvendelser fra ukjente på FB som sier de har sett henne i byen og synes hun er så pen...

Jenta er pen hun, men noe av sjarmen blir jo borte når man har slike tanker om seg selv... Er redd hun ødelegger litt for seg selv, for jeg merker andre kollegaer som reagerer på dette...

Hva gjør man?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Huh?Joa, du er jo søt, men du er jo ikke akkurat vakker"

"Få se, du har ganske store porer på nesen, har du ikke?"

"Har du vært forelsket i deg selv lenge?"

Skrevet

Prøve å unngå lunsj samtidig som henne? Åh, så kjedelig å høre på selvskryt! Dessverre må hun vel komme til et annet modningsnivå på egenhånd, så spørs om det er noe du kan gjøre annet enn å verne deg selv.

Skrevet

Akkurat sånt er utrooooolig irriterende!! Det som ofte slår meg er at de som ikke er mer enn gjennomsnittlig rent utseendemessig, gjerne er de som skryter aller mest!!!!!! Har kjent jenter som ingen ville sett to ganger på på gata som terper og terper igje n og igjen på noe som hendte dem da de var fulle en gang for 10 år siden (at en full fyr på byen sa de var såå deilig, f.eks).. Jeg opplever det hver eneste gang jeg er ute på byen jeg, men jeg SIER det jo ikke til noen etterpå. Jeg blir sjekka opp i ett sett og får stadig henvendelser fra fremmede menn på facebook, men jeg svarer ikke og jeg prater ikke til andre enn samboeren min om det. Det er såå lite sosialt oppegående å sitte og legge ut til arbeidskolleger om slikt, men husk at årsaken til at hun bare må prate om slikt er usikkerhet. Hvis man er usikker på seg selv så må man bare fortelle andre at man er "bra nok". Er man trygg, så lar man folk vurdere selv hva de synes om deg, og du trenger ikke skryte av komplimentene du får andre steder. Er vel dessverre en "sykdom" som dagens ungdom lider av, alle vil være glamourbabe og beundret- alle vil være sexobjekter... Forstemmende utvikling.

Prøv å heve deg over det- og prøv å svare med samme mynt en gang, for å teste reaksjonen ;) Eller mer seriøst, si til henne at det er av begrenset intersse for dere på jobb å vite hvem som ser to ganger på henne, selv om det er vanskelig..

Skrevet

Youth is wasted on the young...

Skrevet

Kan tenkes at samtalen går slik med hennes jevngamle venninner, og at hun forventer at du også skal skryte av hvem som har snudd seg etter deg :-)

Skrevet

hehe.. Ja, det kunne jo vært moro å se hvordan hun hadde reagert på sånne kommentarer..

Du kan jo også påpeke at det ser ut som om hun begynner å få en kvise på nesa.. Det er jo kriiiiiiiiise.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...