Gå til innhold

Jeg har gutt - og ønsker meg en gutt til!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg passer best som guttemamma og ønsker meg slett ingen jente, jeg synes gutter er kule små skapninger.

Neste baby er selvfølgelig hjertelig velkommen uansett kjønn, men jeg sa til venninnene her om dagen at jeg egentlig ønsker meg en gutt til. Da fikk jeg høre at det antagelig bare var en forsvarsmekanisme at jeg sa det i tilfelle vi ikke fikk jente denne gangen heller.

Er det obligatorisk for jenter å ønske seg en jente???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt og ønsker meg en gutt til. Skulle egentlig gjerne hatt tre gutter!;) Jeg liker best gutt;) Passer nok også best som guttemamma hehe.

Skrevet

Nei, men jeg tror det ligger en slags forventning om at alle ønsker seg et av hvert kjønn. Mange mennesker ønsker seg bare jenter eller bare gutter men siden det er så samfunnsmessig "perfekt" å ha begge kjønn så bare antar folk det tror jeg.

Skrevet

jeg ønsket meg jente(ønsker meg en av hver), men ønsket meg virkelig jente denne første gangen..(en i familien har mistet en baby jente tidligere så jeg ønsket ekstra sterkt en jente nå)...

Skjønner deg godt om du føler du passer best å være gutte mamma;) Jeg synes folk er så hysteriske "hærregud tenk å si at dere ønsker det ene kjønnet over det andre, vær glad dere kan få barn" osv osv...

jeg hadde blitt like glad i gutten om han hadde kommet istedenfor jenta, ingent vil, men JA jeg ønske meg jente...

Skrevet

Jeg har to gutter, og kan jo gutter;)

Nå er det visst jente jeg får denne gangen, men blir akkurat like lykkelig om jeg får en gutt til:)

Skrevet

Jeg har 2 gutter. Når jeg gikk med nr 2 ønsket jeg meg gutt. Vi prater om å få nr 3 om noen år. Å jeg ønsker meg gutt nå også. Jeg er å blir en guttemamma <3 Men Så klart er jente velkommen også !

Jeg får også høre det du får HI!!

Skrevet

Jeg har begge deler, men jeg heller mot å synes at guttemammaer er kulere enn jentemammaer:) Jeg er derfor sånn passe kul:)

Skrevet

Jeg var veldig ærlig om at jeg ønsket meg gutt da jeg ble gravid for første gang. Og gutt ble det. Fikk mange tilbakemeldinger på at jeg ikke burde ønske meg noe og at det er galt å ønske seg annet enn friskt barn, og tenk om jeg fikk jente da... Selvfølgelig ville jeg blitt akkurat like glad i en jente, men jeg ønsket meg altså gutt og kunne ikke noe for det.

Blir jeg gravid igjen vil jeg veldig gjerne ha et friskt barn, selvfølgelig, men denne gangen bryr jeg meg veldig lite om hvilket kjønn det blir. Jeg føler at jeg har den etterlengta gutten min nå, og om han får en bror eller søster er vel det samme. Uansett elsker man jo barna sine like mye. Men har en liiiiten tanke om at det hadde vært gøy om han fikk en bror, for gutter leker kanskje best sammen. :)

Skrevet

Har jente og ønsker meg en til jente

Skrevet

Jeg ønsket meg gutt når jeg skulle få min første, og fikk det. Skulle jeg hatt en til ville det ikke vært like viktig for meg, men ville gjerne ha hatt en gutt til :)

Skrevet

Forstår deg så godt. Jeg ønskte meg en jente, siden jeg var jente selv antar jeg. Men jeg fikk en gutt. Jeg og gutten var det radarparet, og da vi skulle prøve å få nummer to, håpte jeg så inderlig at jeg skulle få en gutt til. Det var jo bare så stas med gutten.

Vel nummer to kom, og et var jente. Jeg var helt sikker på at hun i alle fall ikke skulle gå i rosa, og ikke skulle hun ha noe hello kitty greier heller. Det var jo så heslig.

Men jenta kom, og hun går i rosa og hello kitty er stas. Det er temmelig digg med jente også. Men jeg forstår veldig godt at du ønsker deg en gutt om du har gutt fra før.

Jeg tror det går litt på det man kjenner, man ønsker seg det man er vant med. Jeg er jente, og har bare jenter i familien min. Så når jeg skulle få barn, ønsket jeg meg jente, for det kjente jeg til.

Men så fikk jeg en gutt som mitt første barn, og da ønsket jeg meg en gutt til, for da var det jo gutt jeg var vant med.

Nå har jeg begge deler, og det er bra det også.

Det går fint samme hva du får, det er stas med baby :-)

Skrevet

Jeg ønska meg gutt da jeg ble gravid første gang, og det tok meg lang tid å venne meg til tanken på at det var en jente i magen. Nå er jeg jo vant med å være jentemamma, og tenker av praktiske årsaker at det hadde vært fint med en jente til, men det er mest fordi jeg håper barna skal få et nært forhold når de vokser opp, og fordi jeg da har alt jeg trenger.

Men jeg synes slettes ikke det er noe rart at jenter ønsker seg en guttebaby, men de som sier sånt har vel hatt et veldig stort ønske om jente selv...

Skrevet

Gutter er skjønne! Har en liten gutt og skulle gjerne hatt en til :)

Ønsket meg gutt og ble så glad på UL da jordmor bekreftet det.

Skrevet

Nei, det er IKKE obligatorisk å ønske seg jente! Da jeg bvar gravid 1.gang og ble aleine om svangerskapet, var jeg veeeeeldig glad for at det var gutt!

Jeg kjenner til typiske bitre enslige mødre som overbeskytter den ene dattera de har og advarer henne mot de stygge slemme mannfolka fordi de overidentifiserer seg med jenta.

På en slik måte er det i alle fall ikke vanlig at enslige mødre diller med sine sønner - de klarer fint å se at en vakker dag skal han bli en mann, og det er ikke vits i å være fornærma på hele "mannerasen" og ta avstand fra dem på livstid når ens aller nærmeste familiemedlem er en mann.

Så fikk jeg to sønner til, og det var også bare flott, for nå kan jeg jo det slaget! Og jeg ville ha blitt gæren av å pynte småjenter og fylle huset med pink og late som om jeg var mer forfengelig enn jeg er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...