Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 jenta mi er 2 mnd, sover kun 30 min, å er våken i flere timer... så blir hun skikkelig survete og ingenting er bra nok. blir så sliten av den korte sovinga!!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Jeg tror hun for det første er sulten og for det andre er overtrøtt og for det tredje så vil hun være i dine armer. 1. Gi hun flaske, husk å ta hun opp og la henne rape ca etter halv flaske... 2 og 3.Legg hun i armene dine og gi hun smokk, så sovner hun nok snart.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Prøv å legg henne tidligere, kanskje hun sover bedre da? Vi hadde en som vi før la i 10tiden, men da våknet hun etter en halvtime og var umulig å få til å sove seinere på dagen. Da ble det toppen 30minutter da og. Men når vi la henne kl. 9 sov hun 1,5-2timer og ble lagt igjen i 13-14tiden for ny dup som kunne vare like lenge. Hun ble også lettere å legge på kvelden etter endringene. Hun her var litt eldre enn 2mnd da. Men skader ikke prøve.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Uff, vet hvor slitsomt det er med babyer som ikke sover! Datteren min var sånn også. Jeg satt våken omtrent hele natten fordi hun ikke ville sove. Det viste seg at hun hadde en låsning i nakken som gjorde at hun hadde vondt og dermed ikke klarte å slappe av. Det løste seg etter noen ganger hos kiropraktor ( Bekken og Barn i Oslo). Kanskje noe å vurdere hvis det ikke bedrer seg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 hun har en låsning i nakken, vært hos manuell terapaut 2 ganger og hun sier hun er bra nå. kjøpt pute nå som gjør at hun ligger riktig da hun favoriserer venstre side å ligge mot.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #7 Skrevet 19. mai 2011 Huff, det er så slitsomt når de bare tar en power-nap innimellom 2 av mine har også vært sånn, 10 min her og 10 min der, holdt på å bli sprø. I tillegg skulle de bare henge i puppen og kooose seg Jeg ga også litt flaske innimellom, bare for å være sikker på at de ihvertfall fikk det de skulle av mat.. Men det gikk seg til etterhvert. Vesla her har blitt 5 måneder og kan plutselig finne på å sove i 2-3 timer om det er en anelse kjølig f.eks
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #8 Skrevet 19. mai 2011 Hei hei HUn har ikke helt kommet i rytme enda. Rundt 3 mnd alder er det vanlig. Jeg har en på 3 mnd og søvn varierer på dagen. Men det som jeg har merket meg med dette barnet i forhold til mitt andre barn, er at han er trøtt etter 1,5 time. Han lager noen lyder, så går vi opp og jeg gir han mm og så sovner han. Kanskje ikke det beste rådet å venne til å sovne til puppen, men funker bra det for oss nå. Men den gylde regel jeg går etter (som jeg mener å ha lest) er at babyer er våken ca 1,5 time eller 1,t og 45 min. Gjesp kan være et sent trøtthetssignal. Håper dere finner en god rytme :-)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #9 Skrevet 20. mai 2011 Bruk bagen som seng. Lunt. Smokk. Kjøp en koseklut som babyen kan ha foran øynene/ansiktet. Gnir seg i søvn. Prøv å la det være stille/mørkt. (Soverommet.) Det er greit å prøve ut forskjellige måter;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå