Gå til innhold

Noen som har greie på sykmelding, foreldrepenger etc...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett fast arbeidsforhold pluss at jeg jobber ekstra et annet sted..

Nå er saken den at jeg muligens må sykmeldes, og lurer da på om jeg får sykepenger fra begge arb.forholdene, eller bare fra det jeg har fast?

Jeg har de siste mnd hatt utbetalt ca 15 000 fra det faste forholdet, og 3-4000 der jeg jobber ekstra.. Blir begge disse "lønningene" med i beregningen av foreldrepenger?

Dette er så vanskelig syns jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikker på dette. Ta en telefon til NAV, de kan nok hjelpe

Skrevet

Dersom du er gravid, og arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge i jobben må du snakke med jordmor og forsøke å få svangerskapspenger i stedet. Dette så du ikke "spiser" av sykepengeperioden din. Dersom noe skulle skje etter fødsel feks, vil du ikke ha lange tiden igjen av sykepengeperioden.

Dersom du skal ha sykepenger for begge arbeidsforhold, må du sørge for at legen også sykemelder deg fra begge arbeidsstedene, selv om du ikke er fast ansatt i det ene. Du bør også legge ved antall timer du har jobbet fra vikarjobben din, siste seks mnd. Så må du levere d- delen av sykemeldingen til nav, og be arbeidsgiverene levere skatte og inntektsopplysninger til nav.

Skrevet

Vil bare legge til at for å regne ut foreldrepenger, regner de bare ut i fra den dagen du går ut i permisjon.. jeg trodde det var gj.snitt for siste 6 mnd, men fikk beskjed på nav om at slik var det ikke =( =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...