Gå til innhold

lavkarbo er jo kjempesmart...

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller ikke.

Jeg tror dere som går på den "dietten" forsvarer den så fordi dere får gurgle i dere fløte og fett i store mengder....

Jeg hadde aldri i verden kunne tenkt på å slanke meg slik(ikke at jeg trenger slanke meg heller da), men uansett...

Hva gjør alt fettet med kroppen deres på lang sikt?jeg skjønner virkelig ikke at det kan være bra for noen!Det øker risikoen for å få diabetes, hjertesykdommer m.m.....

Jeg ville heller satset på et vanlig sunt norsk kosthold!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du blander lavarbo med ketolyse og ketolyse er ikke noe man skal gå på så lenge uansett. Lavkarbo kan man leve fint på et helt liv og man trenger ikke gurgle i seg fett, smør og fløte

Skrevet

Samtidig med vekttapet reduseres også sjansen for disse sykdommene. Jeg gikk ned 22 kg med lavkarbo og kolesterolet gikk fra 9 til 4,3. Fra før hadde jeg et normalt norsk kosthold, men med for store porsjoner i forhold til hva vekta mi tålte. Og jeg er kvitt glukoseintoleransen med det samme.

Skrevet

Du virker ikke særlig smart, selv.. :P

Les deg litt opp på lavkarbodietten så får du se hvor "helseskadelig" den er.. :P

Skrevet

du kunne ikke heller spist mindre porsjoner da?

3 stykker jeg kjenner går på såkalt lavkarbo og kolesterolet til ALLE 3 gikk OPP!

Skrevet

Urinsyregikt er også en bivirkning av lavkarbo-dietter.

Skrevet

haha. tror du skal lese _litt_ mer før du uttaler deg.

Skrevet

Lavkarbo er tingen for noen. NOEN overvektige har rett og slett en overfølsomhet ovenfor karbohydrater, både i form av naturlige og ikke misnt raffinert sukker. FOr de er lavkarbo det eneste, eller iallefall det MEST riktige....

Men det som irriterer meg GRØNN, er at "alle" som går på lavkarbo misjonerer sin nye "diett/livsstil" og mener det er veien og gå for alle sammen. Selv er jeg slank, trener mye og spiser hva jeg vil (bare ikke NÅR jeg vil), men alikevel har jeg noen i omgangskretsen som mener livet mitt ville vært mye bedre med lavkarbo......Jeg har det innmari bra med meg selv faktisk...Og da jeg slanket meg i ungdommen, da var FETT det farlige..FUnket som f....og kutte ut alt av fet mat og kun spise sukkerrikt også.... Gikk ned 40 kilo på under et år..Og jeg spise drops og alt av godteri uten fett men med masse sukker. Drakk en god del brus, med sukker, mye frukt og yoghurt (med 0%fett) osv osv....Men rørte nesten ikke potetchips, bacon, pølser, kjøttkaker og foretrakk rent kjøtt hvor synlig fett kunne skjæres bort, tok av skinn på kyllingen osv osv.....

SÅ stapp den ideologien deres en viss plass. jeg VIL ikke leve på lavkarbo, jeg har det bra. Og lavkarbo er ikke "Himmelen" for alle sammen..

En ting til: De aller verste er de som sitter der, like tykke osm de alltid har vært, som "misjonerere" lavkarbo..Også spøre jeg om det virker....Også svarer de;- "ja, jøss..I fjor gikk jeg ned 20-30-40kilo på x antall måneder..Men jeg gikk opp igjen fordi.....(her kommer en eller annen dum unnskyldning), men skal begynne igjen neste måned, etter sommerferien osv osv"......Disse kjenner JEG mange av.....Og får meg til å tenke, hva er forskjellen på en pulverkur man lett kan gå ned 40 kilo på, men som gjør at en raser opp i vekt bare man tenker på og spise "Normalt";- og en "lavkarbodiett" som OGSÅ fører til hurtig vektnedgang, men ogjen en vektoppgang med en gang man TENKER på og drikke en slurk cola eller spise melkesjokolade....

SÅ fint for deg om lavkarbo funker, men vær så snill og hold det for deg selv...Hvorfor det behov for å overbevise andre om at lavkarbo er rett???Er det deg selv du prøver og overbevise?????

Skrevet

Lavkarbo er tingen for noen. NOEN overvektige har rett og slett en overfølsomhet ovenfor karbohydrater, både i form av naturlige og ikke misnt raffinert sukker. FOr de er lavkarbo det eneste, eller iallefall det MEST riktige....

Men det som irriterer meg GRØNN, er at "alle" som går på lavkarbo misjonerer sin nye "diett/livsstil" og mener det er veien og gå for alle sammen. Selv er jeg slank, trener mye og spiser hva jeg vil (bare ikke NÅR jeg vil), men alikevel har jeg noen i omgangskretsen som mener livet mitt ville vært mye bedre med lavkarbo......Jeg har det innmari bra med meg selv faktisk...Og da jeg slanket meg i ungdommen, da var FETT det farlige..FUnket som f....og kutte ut alt av fet mat og kun spise sukkerrikt også.... Gikk ned 40 kilo på under et år..Og jeg spise drops og alt av godteri uten fett men med masse sukker. Drakk en god del brus, med sukker, mye frukt og yoghurt (med 0%fett) osv osv....Men rørte nesten ikke potetchips, bacon, pølser, kjøttkaker og foretrakk rent kjøtt hvor synlig fett kunne skjæres bort, tok av skinn på kyllingen osv osv.....

SÅ stapp den ideologien deres en viss plass. jeg VIL ikke leve på lavkarbo, jeg har det bra. Og lavkarbo er ikke "Himmelen" for alle sammen..

En ting til: De aller verste er de som sitter der, like tykke osm de alltid har vært, som "misjonerere" lavkarbo..Også spøre jeg om det virker....Også svarer de;- "ja, jøss..I fjor gikk jeg ned 20-30-40kilo på x antall måneder..Men jeg gikk opp igjen fordi.....(her kommer en eller annen dum unnskyldning), men skal begynne igjen neste måned, etter sommerferien osv osv"......Disse kjenner JEG mange av.....Og får meg til å tenke, hva er forskjellen på en pulverkur man lett kan gå ned 40 kilo på, men som gjør at en raser opp i vekt bare man tenker på og spise "Normalt";- og en "lavkarbodiett" som OGSÅ fører til hurtig vektnedgang, men ogjen en vektoppgang med en gang man TENKER på og drikke en slurk cola eller spise melkesjokolade....

SÅ fint for deg om lavkarbo funker, men vær så snill og hold det for deg selv...Hvorfor det behov for å overbevise andre om at lavkarbo er rett???Er det deg selv du prøver og overbevise?????

Skrevet

Jeg må arrestere deg som sier at lavkarbo øker faren for urinsyregikt. jeg har blitt kvitt en årelang smertefull urinsyregikt etter at jeg gikk over til lavkarbo.

Det er greit at man ikke skal misjonere, det gjør jeg heller ikke, men dere som er i mot lavkarbo må slutte å strø om dere med påstander som ikke er fundamentert i annet enn deres egne oppfatinger og tro.

Skrevet

Lavkarbo reduserer faren for diabetes, fettet bedrer cellefunksjonene i kroppen, mettet fett bedrer hjertefunksjonen og reduserer faren for hjertesykdom.

Les for eksempel bloggen til Espen Rostrup, han er lege ved hjerteavdelingen Haukeland sykehus. espenrostrup.com

Skrevet

Du vet helt åpenbart ikke hva du snakker om.

Jeg har levdpå lavkarbo i årevis. Jeg bruker omtrent aldri fløte, jeg bruker aldri smør og liker ikke bacon.

Jeg spiser mye salat og grønnsaker, egg, rent kjøtt og fisk og olivenolje. Det er ikke bare lavkarbo, det er også begrenset i antall kalorier.

Du virker direkte dum og kunnskapsløs HI.

Skrevet

hmmm, jeg trodde lavkarbo var masse fløte, bacon og annet mette fett. Jeg har ikke peilig og har ikke lest om dette noe særlig men leser bloggen til fotballfruen. Mettet fett er jo ikke bra for årene og hjertet.

Skrevet

Du blander lavkarbo og ketolysedietten, HI!

Lavkarbo er ikke det samme!

Google litt mer enn "Fotballfruen" og du finner forskjellen.

Jeg har ikke lenger symptomer på ulcerøs kolitt (som er min kroniske sykdom) etter at jeg begynte å spise lavkarbomat. Det er ingen diett, men vanlig mat med lite karbohydrater. Jeg tåler og har aldri tålt mye sukker. Dette var veien for meg, men misjonerer ikke med det, men konstateterer at det var helt riktig for mine tarmer!

Skrevet

hvem f** er fotballfruen?

Skrevet

Sorry Mac, alle dere som er så redde for mettet fett, dere er TOTALT på JORDET.

Har dere ikke fått med dere at all ny forskning viser at det var et totalt feilslag å avdvare mot mettet fett. Det er fett kombinert med masse karbo som er farlig fordi det får kolesterolet til å skrumpe inn til disse farlige små partiklene som kan feste seg i ujevnheter i årene.

Så for å oppsummere: Mettet fett er helt frikjent for å være skadelig for årene og hjertet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...