Gå til innhold

Tar 1-2 paralgin forte i uken..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er gravid i uke 15..

Legen sier jeg kan ta kun ved krise, men verker jo hele tiden.. Blir gal snart. Går på endel behandlinger, men har mye vondt likevel.

Virker som forskjellige leger har ulike meninger om å ta disse tablettene.

Noen hørt om noen som har fått barn med evt skader?

Noen andre som tar PF i svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du virkelig er nede i en så liten dose som 1-2 tabletter pr uke, er det like greit å kutte helt ut. Er du ærlig med dosen, eller tar du i virkeligheten mer?

Aldri i livet om jeg hadde tatt Paralgin Forte i svangerskapet, særlig ikke i begynnelsen. Jeg slutta også med Paracet og Ibux og har bitt i meg smertene (fra skjelett og muskulatur) i 8,5 mnd nå. Jeg syns jeg tolererer smerter bedre nå - jeg har blitt vant til et annet smertenivå nå enn tidligere, rett og slett.

Skrevet

Jeg har tatt - MYE.

1-2PF i uken er ingenting.

Skrevet

Jeg har en permanent ryggskade etter en bilulykke som gjør at jeg av og til må ta Paralgin Forte for å fungere. Jeg har en prolaps som ikke lar seg reparere, og denne trykker på nervene ned i bena, og det gjør sykt vondt på dårlige dager. Jeg har fått lov til å ta PF for dette både i forrige svangerskap og i dette, men da med en maksdose på to tabletter i døgnet, istedet for seks som jeg har til vanlig. Selvsagt bør man unngå i det lengste å ta smertestillende, derfor ble jeg sykemeldt med en gang når bekkenløsningen kom, slik at jeg ikke skulle øke dosene med PF for å fungere på jobb. Hjemme kan jeg bruke så lang tid jeg vil på å komme meg på toalettet, og ingen sjeneres av at jeg er mye sengeliggende. Dermed har jeg klart å la være å bruke smertestillende på langt nær like mye som til vanlig - jeg har kanskje brukt tabletter en til to ganger i måneden gjennomsnittlig, noe som er en vanvittig forbedring i forhold til vanlig forbruk. Ja, det er vondt som bare f..... og jeg har felt mange tårer, men jeg gjør så godt jeg kan for å skåne den lille i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...