Gå til innhold

Det er ei på småtroll0-1 som påstår hennes 8mnd gamle sønn, kan gå...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er kanskje fordi de som svarer på slike tråder har barn som kan gå, snakke etc.

Jeg kunne både snakke, telle og synge da jeg var 1 år. Min datter sier "bam bam" og that`s it. Gidder liksom ikke å "skryte" av det i en tråd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For dumt?

Min samboer gikk da han var 8 mnd har svigermor fortalt.

Og det tror jeg på for eldstedatteren vår gikk da hun var 10mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21:05: Sånn var det her og! Gutten min rullet fra mage til rygg for første gang da han var 6 uker, reiste seg opp og gikk langs bordet da han var 8 mnd - og jeg regna med at han skulle begynne å gå ganske kjapt etter det. Den gang ei! Han har rett nok tatt sine første skritt og det går fremover, men kan fortsatt ikke gå skikkelig, og nå er han snart 18 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei som sier at dattra hennes gikk når hun var 5 mnd!

 

jeg tror ikke noe på det!

Men det finnes vel unntak... Mine har vært over året iallefall! Ikke om å gjøre å gå tidligst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du gidder å irritere deg over det Hi!

Her gikk eldste da hun var 10 mnd

mellomste gikk da hun var 9 mnd

Det var begge jenter.

Da vi fikk siste som er gutt tenkte jeg at jeg skulle få en baby leeenge for jeg hadde hørt at gutter var senere ute enn jenter (gennerelt)

Men der tok jeg feil gitt!

Lilleknott tok sine første skritt da han var 7,5 mnd!!

Ekstremt ja- men helt sant!

Ikke noe heldig situasjon for som de fleste vet så er det ikke så lett å forklare en så liten pjokk at han skal være forsiktig...

Han var riktignok sen med å prate, men utrolig tidlig ute motorisk.

Lilleknott er nå 3 år og en helt vanlig utviklet gutt:)

 

Jeg vet at han ikke var på gjennomsnittet, men du vet Hi- det er alltid noen som drar snittet ned eller opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter startet å gå da. Hun gikk helt stødig da hun var 9 mnd gammel.

Mange snudde seg da den lille babyen kom gående.

Så det er nok ikke så uvanlig som man først skulle tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kira ønsker seg en til ♥

Selv om det ikke er "normalen", så er det barn som kan gå så tidlig. Sønnen til en på barselgruppen min gikk da han var 8 mnd. Mens datteren min ikke gjorde det før hun var over 14 mnd. Så her er det store forskjeller, og det skal man være klar over før man beskylder noen for å juge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt?

 

Mitt barn begynte gå når han var 9mnd. Reiste seg like før han ble 7 mnd og gikk rundt bordet mens han holdt seg like etter det. Og når han var 9 mnd slapp han seg altså og gikk alene.

 

Jeg gikk også når jeg var 9 mnd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en sønn som gikk da han var 7 mnd og ei datter som var "sen" og begynte ikke før hun var 8 mnd...

gutten min har ødelagt fotbladet og gangen.. så det er ikke noe å hige etter.. Mye fysioterapi og nå i en alder av 12 år må vi innse at han aldri vil kunne gå normalt..

 

MEN TIL HI... DET ER FAKTISK MULIG!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen mnd siden gikk det en dokumentar der en gutt kunne gå alene når han var 4-5 mnd gammel! Foreldrene var så stolte av den sterke gutten sin.

Men det viste seg at han hadde en sykdom som gjorde at han hadde altfor stor muskelvekst og at han ikke blir så gammel..

 

Men hvorfor henger du deg opp i det HI? Du skal være takknemlig for at gutten ikke går enda. En 8-9-10 mnds baby forstår mye mindre enn en på 16 mnd. Man må springe ræva av seg for å følge med, da de bare river ned og lett kan skade seg. Min første gikk som 10 mnders og det var altfor tidlig. Denne gangen kan lillegutt gjerne sitte på rumpa til han er 12 mnder for min del;)

Men uansett, man kan gå tidlig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. datteren min på 4 uker ruller fra rygg til mage hver gang hun ligger på gulv, sofa eller i sengen.. Så det er nok veldig individuelt når ungene begynner å gjøre diverse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er forskjellige, veldig forskjellige.

Har barn som har gått stødig når de var 11mnd og 9mnd. Barn som har krabbet ved 5mnd og barn som har klattret ved 6mnd alder uten å klare å krabbe. Men selv om de har vært tidlig ute i noe, har de vært senere ute med andre ting. Hun ene pratet ikke før hun var 3år feks. Men de følger gjennomsnittet, de har blitt til ganske gjennomsnittelige barn. Noe er de flinkere på enn andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Og her var helsesøster bekymret for min da han ikke rullet rundt ved fire måneders kontrollen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke mye om spedbarnsutvikling eller? Jeg gikk da jeg var 8 mnd.Min førstefødte gikk ved 9,5mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI.

 

Gutten min var 16 måneder da han gikk, fetteren hans gikk da han var 10 måneder. I dag er de gutter på seks år som løper like fort, hopper like høyt og den ene skiller seg ikke nevneverdig fra den andre.

 

Så nå må du ikke tro at det er noe galt med barnet ditt, alle utvikler seg i ulikt tempo, og for friske og normale barn så har det ingen sammenheng med fysikk og intelligens forøvring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barn begynner å gå er veldig individuelt. Mitt søskenbarn begynte å krabbe når hun var 4 måneder, mange som ikke trodde det før de fikk se det. Broren min gikk når han var 10 mnd. Jenta mi på 12 mnd klarer ikke engang å stå uten støtte, hun reiser seg opp mot møbler og prøver å slippe taket i noen sekunder før hun deiser rett ned igjen. Til gjengjeld krabber hun veldig fort. En venninne har en jente på straks to år som begynte å gå sent forrige høst.

 

Enkelte ting er ikke bra å sammenligne siden småbarn er så forskjellige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første sønn reiste seg opp når han var 7 mnd, gikk noen skritt når han var 8 mnd og stødig når han var 10,5 mnd.

Min andre sønn (et år yngre enn første) gikk derimot ikke før han var 15 mnd. Og kunne som din HI, knapt rulle rundt når han var like gammel som den første var når han gikk...

 

Nå er de derimot 4 og 5 år gamle og yngstemann har tatt igjen storebroren grovmotorisk sett. Hehe! Utviklinga går i bølger og noen har en bølgetopp tidlig og slakker av, andre får den sendt og da tar igjen de andre.

 

Ingen studier som viser at det å gå eller snakke tidlig viser til høyere motoriske evner eller intelligens som voksne, så man trenger ikke skryte eller føle seg truffet av sånt heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.21: Forskjell på "automatisk rull" og kontrollert rull. Det kommer senere at de klarer å bevisst rulle rundt, så det kan ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin!

Barn er da forskjellig. Noen er tidligere ute enn andre. Vet av flere som kunne gå da de var 9 måneder og andre som ikke gikk før de var nesten 2 år..

Det er litt småsykt å se sånne småttiser å gå for du forventer ikke å se babyer på den alderen vagge seg rundt;-) Søtt

 

Småen her rullet begge veier da han var 4mndr og storebror gikk sine første steg da han 10mndr,men nekta å gå mer så han begynte å krabbe istedet.hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er så morsomt med disse som mener babyene deres bevisst rulla over da de var noen uker gamle. Det skal ikke mye til av skeivhet i underlaget for at de ruller, de er nemlig så runde i ryggen de første ukene at det er helt normalt (og helt tilfeldig!).

 

Men ellers, at en på 8 mnd kan gå er da ingen verdensnyhet.

 

Min krabat var for øvrig nesten 7 måneder før han rullet begge veier, og jeg var superstresset, for det er seint det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetteren min gikk da han var 8 mnd.... Det er ikke uvanlig at noen er tidlig ute med det. Hvorfor skulle noen juge om det liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire barn og de var ganske forskjellige. Alle fire er innenfor normalen.

 

Hun som var senest ute gikk da hun var 15 mnd.

De to "vanlige" gikk ganske nøyaktig rundt 1-års dagen sin.

Hun som var tidligst ute rullet begge veier før hun var 4 mnd, reiste seg etter møblene før hun var 7 mnd, reiste seg alene midt på gulvet uten støtte dag hun var rett over 8 mnd og et par uker senere (ca 9 mnd) gikk hun tvers over rommet.

 

Men ingen fordel at de går så tidlig da, de har jo ingen formening om at trapper kan være farlig osv, det blir mange knall og fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta min var "på snittet" hele tiden og lærte motorikk"etter boka"...For å si det sånn..

 

Gutten derimot, han hadde jeg liggende på loftstua,- UTEN grind for trappa, mens jeg dusja, mens han enda var 8 mndr..Han rullet ikke rundt en gang..Kunne komme seg over fra mage til rygg og tilbake igjen......Men that's it..Så plutselig en dag begynte han, i løpet av tre uker, kanskje fire så kunne han reise seg opp, midt på gulvet og stå...ALene, lenge....Men så stoppet det igjen. Han gikk ved bordet og stoler osv, men han var faktisk ensten 14 måneder før han gikk selv:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi gikk når hun var 9 mnd. hun gikk opptil 40 skritt helt alene uten å holde seg i noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...