Gå til innhold

Generell form, mage og bevegelser hos septemberjentene :-)


BabyMama<3

Anbefalte innlegg

Hvordan er formen deres jenter? Her går formen opp og ned sammen med humør og alt annet. Hormoner som raser rundt og kvalme som bare aldri vil gi seg.. Men det er da noen lyspunker også, så over til neste spørsmål:

 

Hvordan står det til med magen og kjenner dere den lille i magen bevege seg? Her har magen begynt å komme for fullt, føler meg som Homer Simpson til tider :-p Og jeg er bare 22 uker. Ellers er min lille pike svært aktiv til tider, noe mamsen synes er helt fantastisk :-)

 

Håper alt står bra til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

 

Jeg har termin 2.september og her nå kommet til 25+1, er førstegangs, men magen er diger, og jeg ligger laangt over gj-snitt symfyse/fondusmål.. så får mange kommentarer om jeg ikke venter tvillinger, men har vært å sett senest igår at det bare er en der:)

 

Jeg har faktisk kjent bevegelse helt siden 15+2, og nå om dagen kommer sparkene som oftest rett i blæra eller opp i ribbeina, og han er aktiv nesten hele dagen og rolig om natten:D er en helt ubeskrivelig følelse det å kjenne spark synns jeg:P

 

formen er ok, men sliter med bekkenløsning og lavt blodtrykk (svimmelhet), og måtte igår inn for å sjekke livmorhalsen, siden jeg har hatt/har mye magesmerter som er sinnsyk vonde.. Og det så heldigvis bra ut enda, så håper han holder seg i magen så lenge som mulig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 uker. Er førstegangsgravid så vet ikke om jeg har større mage enn gjennomsnittet, men føler selv den er ganske stor :) Kjenner en del spark, for en utrolig herlig følelse! :) Ellers er jeg veldig fin i formen og har sluppet unna symptomene så langt. Lykke til videre og kos dere med magen og sparkene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 24, og er kjempe stor...annengangs og var like stor sist:p

Håper det stagnerer litt nå altså. Men det skal sies at jeg er veldig lav da, så bærer alt "utenpå" og ikke så mye inni ;)

Ellers kjenner jeg bevegelser hver dag, siden uke 19, og det er herlig. Bortsett fra de målretta sparka midt i blæra:p

Formen ellers er litt opp og ned, har bekkenløsning så sliter litt med det.

 

Må si jeg gruer meg til å gå hele sommeren men...den som venter på noe godt;)

 

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 24 her og formen er fin :) Magen er akkurat passe stor og kjenner mest liv når jeg setter/legger meg ned, koselig :) Har følt meg litt "stappa" i det siste da, hehe, akkurat som jeg har spist kjempemye og magen føles stram og full ! Så akkurat det er litt slitsomt, men ingenting å klage på egentlig. Blir spennende videre, synes magen har vokst mye bare de to siste dagene :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 24+1 i dag og er førstegangs. Har kjent liv hver dag utenpå magen siden uke 20 =) Magen kom sprettende ut like etter påske, men den er ikke større enn den skal være. Formen er stort sett bra, men har litt kort lunte, og har noen korte perioder hvor jeg blir dårlig.

Føler også at magen er temmelig stappa til tider, men har jo en liten som tar mye av plassen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har termin 22 september, og kjenner masse liv i magen. =) Noen dager er det mer enn andre, og kan til og med se tydelige bevegelser utenpå magen. Kjempe gøy! :-) Jeg har bare målt symfysemål en gang hos legen, og da lå jeg over gj.snittet i hvert fall, så er ganske stor rundt magen nå! Synes det er litt moro at det har begynt å synes jeg da. Føler meg også stappet i magen noen dager, litt ubehagelig...:-S Ellers er formen min ok, sett bort i fra litt rygg(halebens)plager, hovne ben og trøtthet. Sitter mye still på jobb da jeg jobber på kontor så det samler seg litt i bena. Noen som opplever det samme allerede?

 

Av utstyr har vi allerede kjøpt inn barnevogn og noe klær, men er så heldig å ha to søstre med små barn som jeg arver det mest fra, og i tillegg en venninne som er så snill og gir meg noe etter sin datter. :-) Det er mye rosa hos oss nå, så håper bare ikke ultralydbildene så feil nå da..;-) Skal ta 3D ultralyd i slutten av juni, gleder oss masse til det! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen veldig varierende. Kvalmen er tidvis tilstede, og sliter med bekkenløsning. Går til behandlig for dette og håper det vil holde seg stabilt iallefall. Er 50% sykemeldt ut denne måneden, så tipper jeg at jeg går over på 100% etter det, litt "vanskelig" for arbeidsgiver å tilrettelegge for meg..:/

Ellers er det veldig mye liv i magen, og lillegutt hilser på støtt og stadig! Kjempekoslig, og nyter hvert eneste spark:):) Har vært veldig snillog stort sett holdt seg unna blæra!! Kjenner de fleste spark på høyra side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jammen kommet til 25+1! Synes tiden flyr! Kan ha noe med at dette er 3. gangen og de to andre holder meg i ånde. Klarte å jobbe helt til uke 25 denne gangen og er stolt av det. Har i de andre sv. skapene blitt sykmeldt tidlig i 2. trimester og det er kjedelig. Har faktisk ikke så ille bekkenløsning denne gangen, men pga risikofyllt jobb har jeg blitt satt på svangerskapspenger fom idag. Skal bruke sommeren til å kose meg med de andre to før lille kommer og tar masse oppmerksomhet i september. Magen er stor denne gangen og fryktelig i veien. Men jeg er glad for at formen er så fin som den er,det er ingen selvfølge så jeg er takknemlig for hver dag jeg klarer å gjøre det jeg skal (og litt til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 24 og formen er rimelig bra. Det er slutt med kvalmen og det syns jeg er veldig godt. Føler meg ganske stor da, selv om jeg er like stor nå som jeg var med førstemann på samme tidspunkt. Men det har nok en sammenheng med at jeg har en liten en på 2,5 også som krever sitt.......Om kveldene føler jeg meg ekstra tung, alt presser og det føles ut som alt vrenges ut og at jeg har spist en 3 retters på 5 min! Går her og "vagger", og føler meg som en skikkelig flodhest. Og da blir det litt trasig å tenke på at jeg skal gå sånn hele sommeren:) Termin er 22.sept, så har igjen en stund ennå da...

 

Kjenner mye liv, det har jeg gjort siden uke 16. Spesielt om kveldene når jeg har lagt meg, da begynner det vettu... Men det er jo koselig å da, bare jeg får sove så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...