Gjest ->>- Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Ha gode svar på hva du forventer av leder/bedrift og noen klare spørsmål om stillingen/arbeidsstedet (helst som viser at du allerede vet en del).
Lovemelikeyoudo Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2011 Dette er i helseyrket/pedagogisk. Er det vanlig at dem spør om hva du forventer av leder?
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Dette er hva jeg forventer og ønsker av mine kandidater når de kommer på intervju: - godt håndtrykk og at de ser meg inn i øynene når de hilser. - at kandidaten er god på "small-talk" på vei til møterommet. - at de har lest seg opp på bedriften - at de har gode og relevante spørsmål rundt stillingen/stillingsbeskrivelsen - at de byr på seg selv og sin personlighet (da det er viktig at personligheten også passer inn i resten av teamet, ikke bare deres erfaring og kunnskap) - ønsker ikke "innøvde" svar, men at de skal være spontane og ærlige Nå vet jeg ikke om du har gitt dem noen referanser på forhånd, men vi spør alltid etter referanser på første intervjuet. Mange har ikke klarert dette med sine referansepersoner, så det kan være greit å gjøre det før intervjuet. Slik at du har en liste å gi dem.
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Vet ikke hva som er vanlig innenfor helseyrket (jeg rekrutterer innen olje og gass), men vi spør gjerne spørsmål som "hvilke egenskaper bør en god leder ha" og lignende.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Jeg syns kroppsspråk er veldig viktig også. Ikke bare det man svarer på spørsmålene. Len deg litt fremover for å virke interessert men ikke så mye at du virker desperat hvis du skjønner, ikke fikle med noe som f eks smykker osv og ikke begynn noen setninger med "eeeehhhmm" eller "eeeeeh". Viktig med øyekontakt også. Pluss et skikkelig håndtrykk. Det VERSTE jeg vet er å håndhilse på folk som bare holder en slapp hånd fremme. Får skikkelig dårlig inntrykk av det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå