Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Jeg har i noen år hatt mine utdanningsplaner klare, jeg skulle gå to år helse og sosialfag, ett år allmenn påbygg, også skulle jeg gå rett inn på sykepleien! De to årene med helse og sosial er tatt og bestått, har tre eksamener igjen før jeg har bestått allmenn påbygg, men nå begynner jeg faen meg å tvile på sykepleien.. Ikke fordi at jeg ikke vil, men fordi jeg egentlig ikke er sugen på mer skole litt engang.. Greit nok, jeg har ikke gått på skole siden 2009, tar påbygg som privatist, og er alenemor for en liten jente på 18 mnd, men jeg vil bli utdannet NÅ! Og komme meg ut i jobb NÅ! Hvordan skal jeg feks kunne klare meg økonomisk når jeg begynner utdanningen? Planen er å starte opp på deltid høsten 2012, slik at studiet tar 4 år, og da har jeg forlengst mistet OS fra Nav. Og tenk om jeg ombestemmer meg midt i studiet feks, og står på bar bakke?? Jeg har lyst utrolig lyst å bli spesialsykepleier, helst onkolog, men der er det så mange år skole at det har jeg lagt på hylla for lengst.. Off, ser dere hvor forvirret jeg er når det kommer til dette? Jeg klarer jo nesten ikke stille spørsmålene jeg lurer på engang! Kan noen av dere komme med noen gode råd og tips til hvordan jeg skal bli mer sikker på valget mitt av sykepleier? Og andre råd generelt?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Tror man kan søke om forlenget os om man studerer...sjekk ut det. Jeg hadde uansett ville ha tatt utdanningen, hadde jeg vært deg. >Da står du friere økonomisk etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå