Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Hvilke navn forbinder dere med middelklassen og overklassen? Jeg har inntrykk av at både middelklassen og overklassen gjerne velger jordnære navn til barna sine. Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Overklasse navn da tenker jeg typisk gamle norske staute navn som har gått i arv fra genrasjon til genrasjon som feks: Lars, haakon, fredrik, liv. ingeborg Gunnhild, Anne, olav, henrik..
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Hmmm, for meg er disse Nils, Olav, Sigrid navna mer streberske. Ser paa navnedebatten at disse navnene blir skrytt opp i skyene. Virker som at det er foreldre som er livredde for hva andre tenker og mener som tar disse navnene. Maa jo vaere veldig lett aa ta et Ivar navn, ogsaa rakke ned paa oss med annen navnesmak. Ifoelge disse sidene saa er min diplomat far white trash, for han gav meg et "lavstatus" navn (hater status snakk by the way). Jeg er uber white trash, for jeg har gitt mine barn Angelica navn. Ja ja, gidder iallefall ikke strebe etter aa vaere saa veldig "fin" og bedre enn andre. Direkte slemt aa kalle noen "white trash" etc pga. navnevalg. Ok, vet jeg faar pepper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå