Gå til innhold

Venninne som har meldt annen venninne til bv, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har altså en venninne som har meldt en annen venninne til barnevernet. Disse to er nære venninner og jeg snakker med dem av og til. Hun som er meldt til barnevernet er ikke en flink mor men gjør så godt hun kan. Hun er alene med to barn med to forskjellige fedre som ikke stiller opp. Hun har selv hatt en tøff oppvekst som tydelig preger henne i morsrollen. Det hadde nok vært bra for henne med hjelp.

Den venninnen som har meldt henne til barnevernet nekter for at hun har gjort det men skryter til alle andre om at det er henne som har tatt kontakt med barnevernet. Utrolig frustrerende for oss andre. I tillegg skryter hun hemningsløst på typisk fb og andre offentlige steder av hvor god mor hun er, flotte barn, god oppdragelse osv osv. Vi har gitt beskjed til hun som har blitt meldt til barnevernet men hun tror oss ikke. Jeg ønsker ikke å blande meg men har sagt det jeg mener hvertfall, også om at hun selv kunne hatt en fordel av hjelp. Hun ønsker hjelp men er redd for å bli fratatt ungene på heltid og ikke bare hver tredje helg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merk mine ord: barna blir fratatt moren.

Bv bruker moren sin oppvekst for å ta barna

og er hun veldig heldig så setter bv inn hjelpetiltak og siden bruke det og for å ta barna.

Lykke til med kampen.

Skrevet

Om din versjon av verden stemte overens med virkeligheten, 19.25, er det ikke da litt underlig at flertallet av barnevernssaker ikke dreier seg om omsorgsovertakelse? Og at brukerundersøkelser tyder på at et flertall av familiene som er i kontakt med barneverntjenesten har en positiv opplevelse av dette?

HI; Det er vel ikke noe særlig du verken kan eller behøver gjøre med dette, utover å eventuelt si til melder at hun er teit når hun baksnakker sin venninne?

Skrevet

19:31

vent å se

Skrevet

barnevernet har fortsatt en overformynderirolle selv om de ikke har det på papiret. barnevernet er alles store skrekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...