Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Det ville nemlig aldri falle meg inn å ha beina på bordet, og det samme gjelder mannen min. Er oppdratt til å ikke gjøre det, og synes det er ekkelt. Noe av det mest uhøflige jeg vet om er mennesker som har beina på bordet når de er på besøk hos noen.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Ja har beina på bordet stort sett når jeg sitter i sofaen, har venniner som kommer på besøk som også har beina på bordet...kunne ikke falt meg inn å bry meg! Jeg er også oppdratt sånn at det å ha beina på bordet ikke er greit, men nå er jeg voksen og bestemmer selv;)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Jeg kan godt ha bena på sofaryggen, om jeg ligger her alene. Men aldri på bordet. Det er ufint.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 ja, noen ganger gjør jeg det. men det faller meg ikke inn å gjøre dette hjemme.. som regel har jeg leggen liggende over kanten på bordet, slik at ikke selve beina ligger på bordet. ja, det er egentlig ganske ekkelt når jeg tenker meg om.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Jeg kan slenge bena på bordet om kvelden etter ungene er i seng, men da sånn at selve føttene stikker utenom bordplaten. Har en svigerinne som legger bena på andres bord uansett hvor hun er. Synst det er uhøffelig og ufordragelig.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #6 Skrevet 19. mai 2011 Jeg takler ikke å sitte "normalt", så her har jeg oftest beina enten oppe i sofaen eller på bordet om det skulle falle seg inn slik. Jeg har ingen problemer med at venninner gjør det hos meg heller.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #7 Skrevet 19. mai 2011 Dette har jeg aldri tenkt over. Men nå når jeg tenker over det så innser jeg at jeg ikke pleier å ha beina på bordet hvis jeg er omkring andre mennesker. Jeg har beina på mitt stuebord nå, men hadde jeg hatt gjester så hadde jeg pent fjernet dem og hadde ikek forventet at min gjest skullle hatt beina på bordet. Det kan virke som jeg er indoktrinert. Og det syns jeg er greit. Det er uhøflig å ha beina på bordet. Det standpunktet tok jeg nå.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #8 Skrevet 19. mai 2011 Både jeg og samboeren slenger bena på stuebordet. Men kunne ikke falt meg inn å gjort det på besøk hos andre.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #10 Skrevet 19. mai 2011 Her slenger vi stadig beina på bordet...alle som en:)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #12 Skrevet 19. mai 2011 Har beina på bordet når unga er lagt... Jada, kan godt slenge beina på bordet hos venninner hvis de gjør det!! Ikke oppdratt til å gjøre det, men jeg er voksen og bestemmer sjøl....
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #13 Skrevet 19. mai 2011 Åja, både mannen og jeg har beina på bordet innimellom. Men etter at barna er i seng, og aldri når vi har besøk eller er på besøk hos andre.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #14 Skrevet 19. mai 2011 Er det virkelig så viktig å trosse oppdragelsen sin, bare fordi man kan? Jeg ble for eksempel oppdratt til å ikke spytte på gulvet, og ikke slå folk. Bør jeg kanskej begynne med det da, siden jeg er voksen og bestemmer selv? Synes det blir for barnslig å begrunne det på den måten. Hvis man er voksen ser man at enkelte ting er for ekkelt og ufint, og så gjør man det ikke. Det finnes mennesker med lite til ingen oppdragelse på de områdene, og selv de ser at sånn gjør man bare ikke. Så om du vil gjøre det, så får du bare gjøre det, men begrunn det da ikke med at det er fordi du nå har blitt voksen og derfpr kan gjøre alt du ikke fikk lov til hjemme.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #15 Skrevet 19. mai 2011 Vet du, hva jeg gjør hjemme er vel ett fett for allmennheten??? Jeg har beina på bordet hjemme og det fortsetter jeg med....får være så ufint det kan, men dette er mitt hjem.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #16 Skrevet 19. mai 2011 Hjemme hender det jeg slenger beina på bordet ja. Aldri når jeg er på besøk i andres hjem.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #17 Skrevet 19. mai 2011 Hjemme kan jeg finne på å gjøre det, men aldri hos andre.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #18 Skrevet 19. mai 2011 Gjorde det aldri før, men gjør det litt innimellom nå. Svigermor har smittet meg med sine dårlige vaner med bein på bordet, men blitt flinkere nå til å heller sitte med beina oppi sofaen istedenfor. Dårlige vaner smitter visst..
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #19 Skrevet 19. mai 2011 Selvfølgelig har jeg beina på bordet, det er jo dødsbehagelig. Hvem sitter som et tent lys i sin egen sofa en slækk torsdagkveld? Synes ikke det er ekkelt, vi skifter sokker hver dag og legger ikke akkurat maten rett på bordplata. Tørke av bordet klarer vi også. Legger selvfølgelig aldri beina på bordet hos andre. Unntaket er på slække torsdagskvelder hos de nærmeste vennene - de legger beina på bordet hos oss også.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 19. mai 2011 #20 Skrevet 19. mai 2011 Har beina på bordet rett som det er så lenge jeg har sokker på meg. Aldri barbeint. Det synes jeg er ekkelt.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #21 Skrevet 19. mai 2011 Ja,ofte. Klarer aldri sitte rett ned med beina, til og med på buss eller fly må jeg ha beina i kors eller opp under meg.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #22 Skrevet 19. mai 2011 Jeg har kun beina på bordet hjemme, eventuelt hvis bordet har en hylle under kan jeg ha beina der, dette gjelder også når jeg er på besøk. Jeg klarer ikke å sitte med beina i gulvet når jeg sitter i sofaen og skal slappe av. Beina må opp, men når jeg er på besøk blir det i sofaen, føler det også er litt uhøffelig, spesielt om sommeren om man går barbeint. Derfor prøver jeg desperat å unngå det til de tider, eventuelt ha med meg sokker jeg tar på meg når vi er inne. (syntes generelt det å gå barbeint hjemme hos andre er ekkelt) Jeg klarer heller ikke sitte "normalt" på en stol. Et beina må opp fra gulvet, gjør det automatisk. Også når jeg er i besøk, men prøver å skjerpe meg litt da, er mest når jeg er i besøk hjemme hos folk, ikke når det er store tilstelninger ute blant offentligheten. Egentlig aldri tenkt over dette før nå, men jeg er vist ganske bevist på det ser det ut til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå