vildejenta Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Skal opp i rettslære til revisoreksamen i morgen. Tror jeg har rimelig god kontroll på pensum, og godt innarbeidet lovsamling. Men er det noen som har tatt denne eksamen eller har god peiling på jus her? Som har et par sisteliten tips og råd til meg? Hva som er viktig å tenke på? =) Er jo en økonomisk utdannelse jeg tar, og dette faget er er jo en litt annen måte å tenke på, så blir litt usikker på formuleringer osv..
Gjest thricane Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Har ikke noen tips desverre, heller et spørsmål:-P Jeg skal starte opp på skolen til høsten og ta de fire revisoreksamene + noen små fag. Hvordan er studiet? Vet det er karakterkrav på de fire store. Hva synes du om vanskelighetsgraden? Har det blitt sagt noe på skolen deres om fremtidsutsiktene mtp de nye reglene om bortfall av revisjonsplikt for små selskaper?
vildejenta Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2011 thricane: Jeg syns studiet er ganske varierende.. Har hatt endel fag som jeg syns er veldig greie og interessante, som jeg har fått A og B i.. Men har også noen dårlige karakterer i fag som jeg syns er meget vanskelige, det er spesielt matematikk og statistikk fag, men det har mye med at jeg "forstår" meg lite på sånne fag.. Jeg er glad i tall og økonomi, men i regnskapssammenheng, ikke i sånn typisk mattesammenheng. Er karakterkrav på C eller bedre i endel fag ja. Nå har ikke jeg tatt eksamen ennå i fag med karakterkrav, så jeg kan ikke si så mye om vanskelighetsgraden da.. Men rettslære har jeg jobbet jevnt og trutt med, fått god tilbakemelding på arbeidskrav, og syns faget er forholdsvis greit, så håper det går bra =) Skatterett syns jeg er litt mer vanskelig, det er 20stp på vår skole, så det er jo et stort fag.. Vi har hatt ulike bedriftspresentasjoner og diskutert endel ang bortfall av revisjonsplikten. Jeg tror nok det vil bli flere revisorer som kommer til å jobbe som regnskapsførere, revisjonsbransjen er kanskje litt tilbakeholden med nyansettelser for tiden for å se hvordan dette faktisk utvikler seg.. En annen mulighet er nok at revisjonsfirma tar på seg oppdrag som går mer mot rådgivning osv. Send meg en PM om du lurer på noe
tine0810 Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Husk å les spørsmålet nøye, så du er sikker på at du svarer på det du blir spurt om. Og følg en god disposisjon, gi ryddige og tydelige svar. Dette er nok selvsagt for deg:-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå