Gå til innhold

Burde ikke dette meldes til politiet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt sikkert meldt inn også, men man opplyser liksom ikke det til overgriperen.

Skrevet

Æsj, nå ble jeg kvalm! Stakkars lille jente :/

Håper det bare er kødd..!

Skrevet

Uff, ble helt kvalm av innlegget. Klarte ikke lese alt, skjønte jo raskt hva det handlet om.

Jeg har flere ganger lest ting på nettet så jeg mener burde vært meldt. Har sett ting her inne som jeg syns burde vært opplysningsplikt på.

Noen som jobber med slikt og vet om det kan meldes og der fins noen retningslinjer for sånt?

Skrevet

Jo, men selv om det skulle vise seg være kødd/trolling eller hva en kaller det, mener jeg den som skriver noe sånt trenger hjelp.

Skrevet

Det er jo en psykolog (angivelig) som har skrevet svaret, og han er forpliktet til å melde ifra dersom noen skader seg selv eller andre, så jeg er rimelig sikker på at dette er meldt.

Skrevet

Du er sikker på at de er forpliktet til å melde slike situasjoner som kommer frem på nettet også?

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke det blir meldt noe fra den siden. Men klart, dersom politiet får vite om meldingen har de mulighet til å be post-og teletilsynet om lov til å sjekke ip-adressen hos operatør.

Skrevet

Det er anmeldt til Bergen politidistrikt nå.

Skrevet

Om enn 15-åringen er utrolig, så finner jeg det enda mer utrolig at det sitter en gjeng voksne damer her og diskuterer hvorvidt det bør anmeldes. Heia den av dere som faktisk bare gjorde det!

Skrevet

Jeg har jobbet som korrekturleser (anonymisering) hos Klara Klok, og dersom den som skriver inn ikke nevner navn har man faktisk ikke anledning til å melde fra. Det sitter ikke folk der med kunnskaper om ip-adresse-sporing og hva det nå heter. Det sitter en eller to personer som leser igjennom, sjekker at det er anonymt, sender det videre til aktuell fagperson og sjekker for videre anonymitet når det kommer tilbake derfra, för det legges ut på nettet.

Det er mange grufulle historier der.

Skrevet

Det er jo fullt mulig å melde til politiet uten å ane hvordan man sporer ip-adresser el. Hvis man får inn et brev som inneholder noe sånn som dette, så melder man det til politiet, som da er ansvarlige for å etterforske, det vil bla si at de er ansvarlige for å prøve og finne ut hvem som har skrevet det. De har eksperter som kan det.

Skrevet

Er ihvertfall 2 som har meldt dette. Hva vet du om hvor mange som har meldt det? Har du meldt det selv?

Skrevet

Sitter her å gråter nå... Klarer ikke lese om sånne ting men alikevel leste jeg det. Det er så mye grusomt som skjer i verden. ubeskrivelig vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...