Gå til innhold

Hvilket merke bodylotion til baby bruker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha! Bodylotion til baby? *hihi* :D

Skrevet

Har brukt A-derma og A krem på min jente.

Skrevet

Bruker ikke bodylotion på baby.. Men bruker a-creme på toåringen ved behov

Skrevet

Babyoljer i badevannet. Ikke noe annet. Hva trenger babyen lotion for?

Skrevet

Babyer skal verken ha bodylotion eller babyolje(heller ikke i badevannet). De med atopisk eksem skal selvsagt smøres etter opplegg fra lege.

Skrevet

Skal ikke babyene smøres godt inn med fuktighetskrem da?

Skrevet

Er du seriøs? Eller er det bare kødd? Selvsagt skal ikke babyer med frisk hud smøres inn med noe som helst. Sink i rumpa hvis de er røde/såre, ellers nada. Mild shampo i håret, sånn av og til. Utenom det trenger de bare vann.

Skrevet

Jeg har hørt at man må ha babyolje i vannet, at det ikke er nok med bare vann, liksom.

Skrevet

Ja, jeg var seriøs ja. Jeg er 1.gangs og bor ikke i Norge, og her har vi visst andre "retningslinjer". Her får vi masse prøver på babysåpe, badeskum, shampo etc (som jeg har slått fra meg, mot å bare bruke babyolje i vannet) og at de etterpå skal smøres inn med bodylotion for babyer og samtidig få massasje.

Skrevet

Olje tetter porene deres. Man kan bruke vann og olje der det er hud mot hud og det blir litt vond lukt, f.eks i halsvalkene. Ville tørket det meste bort med vann etterpå.

Man skal heller ikke bruke våtservietter annet enn på tur, hjemme er det best med klut/kompress med vann (evt litt mild såpe/olje som tørkes bort med vann etterpå).

Olje som brukes sammen med babymassasje er helt greit, da trenger man noen som gjør friksjonen mindre. Bodylotion er helt feil.

Velg uparfymerte produkter som er beregnet på små barn, og som ikke inneholder parabener (kan være hormonforstyrrende). Våtserviettene bør også være uparfymerte og gjerne svanemerkede.

Det enkle er ofte det beste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...