Gå til innhold

Er så lei meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var den siste som kunne overta slektsgården, og jeg ønsket ikke at den skulle bli solgt. Derfor overtok jeg den for noen år siden. Fant ut at jeg ikke kunne bo der alene uten egen familie, derfor gikk jeg inn for å få familie. Og mannen min sier nå at han ikke vil flytte dit. Jeg har også blitt noe mer skeptisk.

Fikk vite i dag at broren min, svigerinna mi og familien hennes aldeles ikke skjønner hvorfor jeg overtok gården. Det vil si, de er enige om at jeg gjorde det bare for å berike meg selv og beholde hele salgssummen alene! (Foreløpig finnes det ingen salgssum).

Det er så urettferdig, for jeg elsker gården og har tenkt å dele summen med min bror og kona når den tid kommer!

De mistror meg bare så sinnssykt og forstår ikke hvor glad jeg er i gården.

Sukk... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det er bror din som skal ha penger da.. Ikke svigerinna.. Skal vedde på at hun sitter og ber han om å lage kvalme nå..

Skjønner godt hva du føler der, har man noe kjært så har man noe kjært. Samme om andre "skjønner" det eller ikke..

Skrevet

Ta deg en prat med broren din (uten svigerinna di, hun har ike noe med det!) Og få han til å forstå... Det føles kanskje dumt, men det er mye bedre å få lufta det med engang enn at det blir surmuling over lengre tid, skal se du føler deg bedre også!

Skrevet

Om det er odel på gården har vel uansett broren din rett til å overta den (kjøpe den) når du vil flytte. Uansett kan han vel få tilbudet.

Det er helt vanlig å legge inn en klausul om at ved salg av hele eller deler av eiendomen skal kjøpesummen deles på for eksempel søsken.

Skrevet

Saken er at de ikke vil overta, de står bare på sidelinja og kritiserer hva jeg gjør eller ikke gjør. Uansett klausul har jeg tenkt å dele salgssummen, da det er det som er rett å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...