Gå til innhold

Hjelpesløs svigermor og mor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei at jeg holder på å sprekke!Både min mor og min svigermor maser hele tiden om ting de trenger hjelp til. Snømåking, husmaling, plenklipping, hekkkipping, luking osv. osv...jeg holder på å bli sprø. Vi har nok selv å holde om ikke vi skal holde deres hus også. Min mor er så gammel at hun kunne vært mor til min svigermor så jeg kjenner mest irritasjon overfor svigermor. Hvorfor skal de på dø å liv fortsette å bo i hus de ikke har sjangs til å holde??? Jeg har så mye irritasjon og sinne inni meg at jeg kjenner at en dag så kommer jeg til å bare la alt renne over. Når svigermor ringer sin sønn for at hun trenger hjelp til å skru i lyspærer, finne juletrefot så har jeg lyst til å skrike til henne at nå får du pinadø gi deg!!! Flytt til et sted der du klarer å ta vare på deg selv og tingene dine!!! Noen andre som har det på samme måten????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff det hadde jeg ikke orket. Har mer enn nok med egne unger og hus.

De de leie inn vaktmester for egne penger.

Skrevet

Hahaha, kjenner meg igjen! ikke ift min egen mor men svigermor! Lyspærer, sette opp bilde, vaske, handle inn "tunge" varer som brus etc etc. Du må tro det var et mareritt når hun skulle flytte for noen år siden... Og hun er "bare" noen og 50!

Skrevet

Samme her...min svigermor er også bare noen og 50... Hvordan holder du ut?

Skrevet

Har selv en svigermor som er litt slik, hun skal ha hjelp til mye rart. Men her er det sønnene hennes som oppfører seg mot henne som at hun er dum og ikke kan gjøre noenting riktig og nesten forteller henne hvordan hun bør gjøre hva.

Ting har blitt bedre fordi jeg kommenterer tilbake når samboer og svigerbror holder på slikt, samt jeg prøver og hjelpe med det jeg kan for og heller vise hvordan man gjør det slik hun kan gjøre det selv. hun er noe og 50 så hun klarer det meste selv. Så nylig gikk hu fra mannen sin som ikke var så snill så nå har hun mye fritid så sitter samboer og svigerbror og sier hun må slappe av og ikke farte så mye.. Hun har jo endelig fått fritiden til og gjøre det og ikke måtte være hjemme fordi huset skal skinne og maten stå klar på borde kl 4 slik osm xmannen krevde.

Skrevet

Min mor er nesten 70 og klarer da fint alle slike ting i tillegg til 70% jobb.

Jeg synes du skal si det rett ut. Enten må hun læreseg å gjøre disse tingene selv eller flytte til et sted der det er vaktmester. Det er også mulig å hyre inn hjemmehjelp eller hushjelp selv om man er aldri så frisk. Det er bare pengene det står på. Fortell dem at de heller skal bruke pengene på det de trenger enn å spare for at dere skal arve.

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i dette, svigerforeldrene mine trenger hjelp til alt mulig rart. De bor 1,5 time unna og ringer titt og ofte fordi de trenger hjelp med å sette poteter/plukke poteter, bygge garasje, legge nytt tak, male huset, hogge ved, støpe utepeis og det ene med det andre. Hvorfor skal de ha et gigantisk hus med en gedigen tomt dersom de ikke klarer å styre med det sjæl?! Det er jo nesten forventet at vi drar dit for å hjelpe til hver jævla helg vi har fri, jo!

Skrevet

Her er det vel mannen din som er problemet og ikke dine svigerforeldre. Er han ikke mann nok til å si NEI?

Forstår at man skal hjelpe til, og at din mor er gammel, men dette problemet er det bare dere selv som kan løse.

Skrevet

Haha, holder ikke ut:) Nei da, men skikkelig slitsomt til tider! Ble litt bedre når hun flyttet til leilighet da! Og så passer vi på å "mase" om hvor mye vi har å gjøre, og hvor "strevsomt" det er med to unger, full jobb på begge, oppussing og div. da tør hun ikke spørre så mye :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...