Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Har en gutt som blir 7 i august. Han har begynt med å være småfrekk i munnen,samt å svare meg nesevist når jeg ber ham gjøre ting. Ofte kan han også bli sur og vanskelig dersom han ikke får det som han vil. Blir så vanskelig med konsekvenser i slike uforutsette/mpulsive situasjoner synes jeg, men er skikkelig lei av at han er nesevis nå! Råd og tips mottas med STOR takk!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Han er vel det som kalles prepubertal Jeg har snart voksent barn og en 10-åring, og kjenner det godt igjen Du må bare overse hans utbrudd, og gjøre slik du tenker er best. Ikke la deg vippe av pinnen.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Advarsel og time out. Gi ham en prikk per frekke svar, og si det til ham. Etter 3 prikker blir det time out eller trekk i ukelønna eller annen inndragelse av goder.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Vi har det på samme måte med 6-åringen vår. Skrev et innlegg om det for noen dager siden, og fikk i svar om at dette var "før-puberteten". For oss har det hjulpet å gi gutten vår litt mer ansvar og gi han "belønning" for dette. Er jo litt lureri og sikkert ikke pedagogisk riktig, men det fungerer. F.eks. Så sa jeg at om han ver veldig snill på 17.mai så skulle han få en kjempe stor is. Isen hadde han jo fått uansett, men for gutten min var det stort at han klarte å oppføre seg (for han vet godt hva det går i), og han var så stolt når han oppnådde isen. Jeg roste som aldri før. Jeg kan jo ikke love han gull og grønne skoger hver dag, men vi samler på smileansikter. Når han har mange nok skal vi ta en tur i svømmehallen. Vi snakker mye om hva vi forventer av han nå som han er så stor. Og han er blitt veldig flink til å re opp sengen og sette inn i oppvaskemaskinen. Slik at oppi all "kranglingen" så kan vi skryte mye av han også. Jeg velger mine kamper. Og det funker å si: Sier du nei til meg, så sier jeg nei til deg neste gang. Da vet han at når han sier " Jeg gidder ikke å vaske hendene" - så sier jeg "Nei, det blir ikke noe x-box nå". Du sa nei til meg - og jeg sier nei til deg! Min gutt er frekk, men han banner ikke eller noe slikt, det er mer det ufordragelige jeg ikke liker. Denne himlingen med øynene mens han sier at han driter i om rommet hans er rotete. Vi får trøste oss med at de blir jo flotte menn uansett da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå