Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Vi skal til Hellas om 3 uker, og jeg er bekymret for hvordan det går med lillegutt på 10 mnd... Hadde nok vært enklere da han var mindre og var fornøyd med å sitte på fanget. Nå vil han jo bare krabbe og utforske alt. Hvordan har dere opplevd slike flyturer? Håper på gode tips!!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 hos oss var det et mareritt første gangen.. jenta skreik fra vi starta til vi landa.. kødder ikke.. akkurat i det flyet satte hjula på bakken så sovnet hun.. fiiint.. og jeg var omtrent høygravid samtidig. 4,5 timer med bare helvettte.. slik var det i fjor også med minstemann.. ble illsint fordi hun måtte sitte på fanget og ikke i eget sete.. jeg hater å fly med barn... hvis du ammer kan du prøve med pupp på oppturen slik at han ikke får vondt i ørene, kanskje er du heldig så sovner han også =)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Vi kjøpte billett med prioritet, og kom fremst i køen. Da fikk vi plass helt fremst i flyet og hun satt på gulvet og stod inntill veggen. Også gikk vi en del i midtgangen og kikket. Også hadde jeg hun i sjal da vi gikk ombord så hun sov hele veien hjem.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 min pjokk på 21 mnd har vært med på 8 flyturer og det har aldri vært noe problem, en gang skrek han da vi nærma oss landing...nå har vi riktignok ikke hatt så lange turer som til hellas da. Men sutt når vi letter og lander, kjeks, mat, favorittleker har jeg kommet langt med
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Ikke ta sorgene på forskudd, som regel går det riktig bra å fly med småbarn. Og til Hellas er det heldigvis ikke så langt hvis det skulle bli mye gråting. Vi har flydd flere lange turer på cirka 14 timer med jenta vår da hun var 4 mnd, 15 mnd, 20 mnd og 2,5 år. Vi har også flydd to ganger til Hellas med henne. På alle flyturene våre har det gått veldig greit med jenta vår. Da hun var baby skreik hun i cirka 1 time før hun roet seg, men det synes jeg ikke var så mye. En så liten baby skriker jo gjerne en del uansett hvor man er. Det har også gått veldig greit med de andre små barna som har vært ombord når vi har flydd og det er kun en gang vi har opplevd at et lite barn har skreket mye på flyet. Mine tips er å ha med seg: -Smokk, koseteppe ol. -Noe å leke med -Litt snacks å spise på (kjeks, rosiner, fruktbiter ol) Også må man bare regne med å vandre litt i midtgangen, prate med medpassasjerer, synge mange sanger, ha barn som klatrer og hopper i fanget osv når man reiser med småbarn. Er dere heldige så finner dere kanskje en annen liten tass som han kan leke litt med. Og er dere ekstra heldige så sovner han en dupp. Pass på å legge en pute under armen så du sitter komfortabelt hvis han sovner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå