Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 litt inspirert over åpningstider i barnehage innlegget her. Ser at det er forskjellige åpningstider i barnehage i forskjellige steder. Mitt spørsmål er: dere som har en jobb som begynner før barnehagen åpner eller begynner akkurat når barnehagen åpner, hvordan får dere tid til å hente barna og evnt. hente? Jeg merker selv for min del at noen ganger kan jeg irriterer meg over åpningstider i barnehagen og skulle ønske den kunne åpne 15 min. tidligere slik at jeg rekker jobben. Jeg har desverre ikke fleksitid, så det blir sånn at jeg er veldig avhengig av andre som kan hjelper meg med å følge og hente barna. Er alene med barnet.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Vårt barn er ikke i barnehagen enda, men dette er en kabal som vi ikke vet hvordan vi skal få opp. Ingen har flexitid, og mannen jobber mye overtid, noe som gjør at barnet vil få lange dager minst 2ganger i uka. (Jeg jobber turnus), og vi er 2.. Hadde jeg vært alene hadde det jo vært enda verre. Her så starter barnehagen 07.00 jeg må være på jobb senest 07.20, har 15min reisetid. Mannen må være på jobb 07,30, men begynner ofte før.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Barnehagen åpner kl.08 og stenger kl.16. Så jeg må søke om å jobbe redusert (har arbeidstid 08-16 og 40min. til jobb) eller si opp når hun skal begynne i barnehage til høsten. Er alene.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Hva med å ansette noen til å levere og hente i bhg for deg? Jeg gjorde det da jeg var 19 og arbeidsledig. Stillte også opp på kort varsel om det skulle være noe, og hadde ikke noe i mot å sitte litt barnevakt. En gang tok jeg ungen en time hjemme hos dem, så mamman fikk sove litt. Helt greit det vel?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Vi sjekket selvfølgelig åpningstidene til barnehagene her i området før vi søkte. Det var et av flere argumenter for å velge den vi valgte å søke på.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #6 Skrevet 19. mai 2011 Sjekk om det finnesandre barnehager som kan være aktuelle. Du trenger ikke benytte deg av den nærmeste.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #7 Skrevet 19. mai 2011 Jeg bor på et lite sted uten videregående, så det fins ingen her mellom 16 og 25 år, og jeg ønsker ikke at en 16-åring skal ha ansvar for å hente min datter i barnehagen, lage middag til henne og være med henne til jeg kommer hjem. Og jeg tviler sterkt på at en 16-åring vil gjøre det hver dag, 5 dager i uka. 15:40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå