Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Min gutt på 2,5 år skal mest sannsynlig operere ned testiklene. Skal til konsultasjon på sykehuset i juni. Gruer meg noe voldsomt! Noen som kan fortelle meg hva jeg går til??
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Hva VI går til? Hva må jeg som forelder være forberedt på? Hva som skal skje med gutten min? HI
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 sønnen min gjorde dette da han var 1 1/2 år, gikk veldig bra. han hadde den ene på plass men den andre lå i buken. jeg fulgte helt til operasjonsbordet og var der til han sovnet, så måtte jeg gå. de fant testikkelen men den var desverre helt ødelagt og det var ingen hensikt å la den være der så de fjernet den. han har kun et lite arr rett ved trusekanten og kom seg veldig fort etterpå. ikke noe å grue seg til. det eneste som er ekkelt er akkurat å se på når de får narkose, det ser så guffent ut bare.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Tusen takk for svar. Hvor lenge varte operasjonen? Måtte dere være på sykehuset en stund etterpå? Han har hatt begge på plass når han var mindre, men på 2 årskontrollen så var begge testiklene forsvunnet oppover. Håper ikke de er ødelagte! Kan de bli det fordi de ikke er der de skal være altså? Gruer meg til narkosen ja, han vet jo ikke hva han går til men snakker med han om det som skal skje. Han skjønner sikkert ikke mye men han blir fort engstelig når han ikke er forberedt på ting, akkurat som mor.. HI
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #6 Skrevet 19. mai 2011 det går realtivt raskt, det tar i underkant av en time. og med en gang de våkner får de is og diplom(hvertfall på ullevåll) de ser veldig stakkarslige ut og groggy ut når de våkner men barn er utrolig robuste. grunnen til at testiklene henger utenfor kroppen er at de ikke tåler kroppsvarme. før i tiden utførte man ikke disse operasjonene før barnet var over 10 og da var de ofte ødelagte , så sønnen din sine har jo ikke vært inne i magen i mer enn ca 1 år så det kan jo ha gått veldig bra:)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #7 Skrevet 19. mai 2011 Ja selvfølgelig. Det visste jeg jo egentlig..hehe.. Blir helt stresset av dette.. Håper det går bra med gutten din! Is og diplom hørtes jo perfekt ut! Håper de har det her også. Tusen takk igjen! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå