Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Er det noen her som har erfaring med både det å bli satt igang og det å komme igang naturlig? Jeg vet at fødsler er forskjellige men jeg har hørt at det å bli satt igang som regel fører til veldig intense fødsler.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 1.gang starta fødselen av seg selv med vannavgang og etter mange timer begynte jeg å få rier. fødselen gikk veldig sakte framover og jeg synes på den måten at det var en ganske 'mild' fødsel da jeg ble godt vant til hver fase før det ble noen endringer. fikk lystgass som smertestillende. dessverre stoppa det mer eller mindre opp etter et halvt døgn, så da ble jeg satt på drypp. da ble det mer som fart på sakene, og jenta ble født etter 17 timer. 2.fødsel starta på samme måte; med vannavgang, men uten rier. derfor ble jeg satt igang etter to døgn og det var en veldig intens fødsel. riene gikk i ett uten at jeg kunne skille fra hvor en rie sluttet og neste begynte. pressriene var likedan, jeg kunne ikke slutte å presse fordi rien aldri tok slutt. det førte til at hun ble født litt for fort så jeg revna en del. i tillegg var hun en såkalt 'supermann' så hun kom med hånda og hodet samtidig. det ble heller ikke tid til smertestillende. Kjenner flere som har blitt igangsatt og ikke alle har hatt det så intenst, så det er nok forskjell fra fødsel til fødsel. samtidig er det fort overstått når det blir sånn da
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Min fødsel ble satt igang pga svangerskapsforgiftning. Fikk modningspiller to ganger for dagen i tre dager før det skjedde noe.. Den tredje dagen ville de sende meg hjem for å se om den startet av seg selv, men etter litt om og men skjekket de åpning og da var fødselen igang og de tok vannet like etter. Riene kom igang etter ca 15 min, ca 3 min mellom og varte i 1 min. Pga SF måtte jeg få epidural, etter at den var satt avtok riene og etter noen timer fikk jeg drypp. Da ble det fart på sakene og jeg hadde plutselig 9 cm. Den siste cm tok tre timer!! Pressingen tok en og en halv time. Babyen ble sittende fast og ble født med knekt skulder. Jordmor drog han ut med handkraft, var ikke tid til å finne frem hjelpemiddel sa hun Vi ventet på den siste pressrien i nesten 4 min, da hadde hodet stått i åpningen under to rier, så det var kritisk en periode. Til slutt kom han ut, han skrek ikke og ble sendt på nyfødtintensiv. Heldigvis gikk alt bra til slutt, idag er han frisk og rask, men om jeg kunne velge vil jeg at neste fødsel skal starte av seg selv Ble lange dager på sykehuset siden igangsettingen tok sånn tid.. Hadde vert bedre å vert hjemme å slappe av i steden for å høre på andres fødsler på sykehuset..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå