Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Er det noen her som har erfaring med både det å bli satt igang og det å komme igang naturlig? Jeg vet at fødsler er forskjellige men jeg har hørt at det å bli satt igang som regel fører til veldig intense fødsler.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 En igangsatt fødsel kan oppleves som tøffere pga den har høyere risiko for vakuum/tang og haste KS i tillegg så får en veldig kraftige og tette rier helt fra starten av. Da går en på en måte glipp av den oppbygningsfasen av riene som en naturlig fødsel begynner med.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Å settes i gang er helt jævlig. Jeg hadde rier i 5 timer uten pause. Intenst ja, men det gikk heldigvis fort.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Jippi... ikke. Det var det jeg var redd for... Min baby har ligget lenge i tverrleie og i går vendte legen babyen (uten å spørre meg først, for jeg ville ikke ha vending!). Nå har jeg forstått det sånn at det bare er 50 % for at ungen holder seg sånn og jeg vet at om babyen snur seg tilbake vil de forsøke å snu igjen for så å sette igang fødselen. Æsj, altså.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Har blitt satt i gang og hadde en kjapp og intens fødsel, alt i alt tok det 5 timer. Er veldig fornøyd med fødselen min, synes ikke det var ille i det hele tatt. Fint å få det fort overstått. Det er ingenting å grue seg for!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #6 Skrevet 19. mai 2011 Det blir ofte en intens fødsel ja. Min holdt på i 4,5 timer fra første murring til gutten var ute. Det var nesten som en eneste lang ri, men du verden så raskt man kommer seg etterpå!! Syntes det gikk kjempefort og ville aldri ha bytta med en tredøgnsfødsel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå