Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har hatt dåp, hvordan forløp dagen seg? Kirke, mat/kaffi etc. Lagte dere alt selv, eller bestilte dere mat? Sang dere sanger, eller var der bare en vanlig sosial samling etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde en fin dåp. Først var vi i kirken m/ gudstjeneste og så dåp. Etter dåpen dro vi til en restaurant der vi hadde bestillt 2 langbord for 18 stk.

Hadde avtalt og ordnet borddekking samt dekorasjon + kaker i forveien. Siden det var på en søndag så hadde vi hele lokalet for oss selv frem til vi skulle hjem.

Hadde først buffet, så leste jeg opp et fint dikt som alle fikk med seg, etter det var det gaveåpning og til slutt kaffe og kaker.

Alt var kjøpt og betalt så når festen var ferdig var det bare å ta med oss våre ting og reise hjem.

Jeg laget både bordkort, blomsteroppsatser, kjøpte inn lys, servietter og pynt. Resten stod hotellrestauranten for.

Kommer til å gjøre det samme med lillebror nå i høst! :)

Skrevet

Vi leide lokale som hadde alt av utstyr vi trengte. Kjøpte kun bordduker og pynt selv. Lagde "senterpieces" og annen bordpynt selv, av innkjøpte oasistrær, papirblomster og silkeblomster, og lagde meny/velkomsthilsen til hvert bord. Mannen sto for maten. Han er sykt god til slike ting, enda han faktisk er utdannet mekaniker og ikke kokk, og jeg er utdannet kokk. hehe :)

Dagen før ble alt av mat laget ferdig, og satt under plast i kjøleskap, bortsett fra salat som jo blir slapp og daff i kjøleskap over natten. Vi serverte koldtbord med rostbeef, kalvesteik og skinkesteik på et bord, laks, egg, kabaret, og noe annet jeg ikke kommer på i farta på et annet bord, og et tredje bord med "bland din egen salat. Der var det sinnsykt mye godt. De vanlige tingene, pluss bacon, pasta, fetaost og masse annet godt. I tillegg hadde vi brød og passende tilbehør til alle rettene.

Det sier vel seg selv at det var mye fokus på mat hos oss. Bespisningen tok det meste av tiden. Vi droppet alt av taler, annet enn en kort velkomst/takketale, og sanger ville vi ikke ha. Hadde heller en finger med i spillet på hvilke salmer vi skulle ha i kirka.

En del av tiden gikk på å åpne gaver og vise frem/takke for hver enkelt. Så var det jo kakespising, som også er litt av en begivenhet hos oss. Mange, fantastisk gode kaker. Vi er en familie med kakemonser delux.

Selv måtte jeg jo snike meg unna til "stillerommet" en del, for å amme, skifte bleier osv. Man må jo fokusere p¨å hovedpersonen, som godt kan bli overstimulert og kjempeovertrøtt. Og så trillet jeg noen turer utenfor lokalet, for å roe han og få han til å sove litt. Lurt å ha med babycall så vogna kan stå på et stille rom. Festen tar jo tid, og den lille trenger jo søvnen sin.

Ut på ettermiddagen, tror klokka var ca 5, avsluttet vi det hele. Da var alle mette og glade, og mange hadde veldig lang vei hjem. Klemming og takking i gangen. :)

Vi hadde et stort fruktfat, som var ment for at barna skulle ha noe godt på hjemveien, men det ble rett og slett avglemt.

I kirken gikk alt som det skulle. Husk å ha med flere sutter i lomma. :)

Det er stellerom i kirkene, så dåpskjolen trenger man ikke ta på før man kommer, og vi fikk beskjed om å komme 20minutter før, sammen med faddere. Dere får jo dåpssamtale med presten om hvordan tingene foregår i kirken.

Det var hele dåpsdagen her. Håper noe var til nytte. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...