Gå til innhold

Noen som har tips for lindring av nakkesmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Annet enn varmepute og smertestillende..?

Sliter litt her da det meste er et pes...:-/

Det er spesielt på venstre side, og husmaling er trolig årsaken.

Har paralgin forte i medisinskapet etter en operasjon, men har kviet meg for å ta så sterke tablettter. Vet ikke om det tar knekken på nakkesmerter heller..? Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tren deg varm (en løpetur eller noe), tøy ut, drikk et glass rødvin og legg deg.

Skrevet

Løpe..? Aiai...har mer enn nok å klare å gå..

Men har varmet opp området, og forsøkt forsiktig med å tøye/strekke.

Rødvin er sikkert tingen, lille sprelle. ;o)

Skrevet

Få en akuttime hos naprapaten i morgen, han/hun vil varme opp før han tøyer forsiktig ut, litt massasje og litt manipulasjon og vips er hodet skrudd rett på igjen!

Anbefales på det varmeste!

Skrevet

Hm...kanskje det, Kristin. Aldri prøvd før, men kanskje verdt et forsøk. :o)

Skrevet

joga øvelser for nakke

Skrevet

Jeg fikk kink i nakken for noen uker siden og kunne ikke snu på hodet. Nakken gikk helt i lås. Jeg gikk til kiropraktor for første gang i mitt liv. Jeg fikk 4 behandlinger og han knakk opp alle låsningene. Helt utrolig effektivt! (og en smule ubehagelig....) anbefales!

Har gått til fyseoterapaut for bekkensmerter etter fødslene, han knakk litt der nede også og etterpå har jeg ikke hatt smerter... 1 år med fyseoterapi gjorde smertene heller verre enn bedre.

Så jeg anbefaler altså kiropraktor :)

Skrevet

En naprapat kan alt det samme en kiropraktor kan, bare litt til..

En naprapat har 6 års utdanning og kan både manipulere (knekke opp) sånn som kiropraktoren, men i tillegg kan de ta muskelvondter som en kiropraktor ikke kan.

Kiropraktorene videresender de med muskelvondt til naprapaten, og de går faktisk til naprapaten for behandling selv, så en naprapat er virkelig verdt pengene :)

Skrevet

Det aller beste er å gå... Myker opp ryggen og dermed nakken..

Skrevet

Takk for mange svar!

Etter mye varme ( varmepute som varmes i micro`n), smertestillende og forsiktig massasje av min kjære, så våknet jeg i dag med en mye bedre nakke. Så deilig!! Så nå er det maleforbud på meg.

Skal notere meg naprapat. Høres ut som de har peiling, ja. Gikk til manuell terapeut med lillegutt da han var baby, og det virket som hun var veldig dyktig også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...