Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 jeg er aleneforsørger til en liten gutt på tre år. jeg har fått meg ny kjæreste, men har nå blitt gravid igjen. vil veldig gjerne beholde barnet siden jeg er i i ett stabilt og trygt forhold. men spørsmålet er da.. jeg har ikke fast jobb.. bare ringe vikar. pluss at jeg går på skole to dager i uka.. hva skjer da når jeg får dette barnet? er det no støtte noen steder? eller er det bare da engangs stønaden når barnet blir født? barnefar nå har grei inntekt.. men det går jo ikke å forsørge fire stykker på den hver mnd. jeg har en utdannelse fra før av, men har starta på no nytt.. veit ikke om det har no å si men..
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 hvis du har vært student 6 av de 10 siste mnd før fødsel kan du søke om stipend og lån fra lånekassen. men da må du ha skoleplass til neste år også. som du da tar permisjon fra. du får da støtten i 10 mnd og alt er stipend, slik at du ikke trenger å betale tilbake igjen. du trenger heller ikke tenke på eksamen. jeg venter nå mitt 3 barn og lånekassen har betalt alle mine permisjoner. det er det eneste rådet jeg kan gi deg. for foreldrepenger og lignende vet jeg lite om. men du får engangsstønaden også da.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Det kommer an på hvor mye du har tjent om du får foreldrepenger. Har du ikke tjent så mye, kan det hende det lønner seg for deg å være alenemor for den nye babyen. Det vet jeg av erfaring. Ellers må du forsørges av barnefaren eller begynne i jobb veldig snart etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 jeg har skole plass frem til sommeren 2012. jeg bor sammen med han som er faren til det ufødte barnet jeg begynte på skolen i februar. det er ikke fulltid. har det no å si? også har jeg fått en følelse av at når man egentlig har en utdannelse fra før av har man ikke rett på så mye.. men nav her gir jo så dårlig informasjon å da.. terminen er i februar. så jeg er ikke langt på vei enda.men selvom skolen og eksamner er ferdig i juli 2012 så spiller ikke det noe rolle? jeg kan bare vente med å ta det?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #6 Skrevet 19. mai 2011 da hadde jeg begynnt på skoleåret i august å gått på skole frem til fødsel. 3 uker før. så tatt perm med stipend fra lånekassen, for så å ta eksamen når permisjon er ferdig! =) enkelt og greit! hvilken skole går du? har du støtte fra lånekassen nå?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #7 Skrevet 19. mai 2011 da hadde jeg begynnt på skoleåret i august å gått på skole frem til fødsel. 3 uker før. så tatt perm med stipend fra lånekassen, for så å ta eksamen når permisjon er ferdig! =) enkelt og greit! hvilken skole går du? har du støtte fra lånekassen nå?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #8 Skrevet 19. mai 2011 foreldrepenger har jeg nok ikke rett på uansett. er derfor jeg spør om det er no anna man kan få siden jeg går på skole jeg har vært alenemor i to år. og det er no jeg ikke ønsker å gå igjennom en gang til.. så vi skal holde sammen siden vi har det veldig bra men jeg er jo helt grønn på dette her.. kan man bare "hoppe" av skolen når barnet blir født da? og heller begynne på igjen og ta siste del av skolen og eksamen senere? jeg går på voksen opplæring via opus. får støtte fra lånekassen nå. stipend
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #9 Skrevet 19. mai 2011 hvor mye kan man få i mnd av stipend under permisjon a?:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå