Gå til innhold

Ang. bleieslutt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på tre holder seg tørr, og tisser på do hele dagen i barnehagen, men hjemme nekter han å gå på do og ender med å tisse på seg... Hva gjør vi? Så dumt å måtte ta på bleie når han kommer hjem synes jeg, og dessuten er jeg fryktelig redd for sofaen ;) Tips mottas med stor takk:) Har prøvd med bestikkelser, men han er storforlangende:( Klistremerker o.l er ikke nok;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maser dere kanskje litt mye på han hjemme om å gå på do, spør ofte om han må tisse osv? Da kan det hjelpe å bare la han være i fred, ikke snakke om det i det hele tatt , så finner han sikkert ut av seg selv at han vil gå på do.

Vår eldste frøken er litt sånn at hun nekter om vi maser(hun tisser ikke i buksa, bare holder seg i uendelig tid), så vi bare kutta å spørre, det hjalp veldig.

Eller har han nylig fått småsøsken som får mye oppmerksomhet rundt bleieskift og slikt?

Skrevet

Han har akkurat blitt storebror ja... Og jeg er nok en masekopp fordi jeg er så redd han skal tisse inne:( Huff, må kanskje skjerpe meg litt da;) Takk for svar!

Skrevet

Sønnen vår var/er også sånn at hvis vi maser om at han må gå på do, så går han hvertfall ikke. Han har hele tiden kun gått når han kjenner han må hjemme. I barnehagen går han i tillegg når alle de andre går, feks når de skal ut osv.

Vi brukte klistremerker i begynnelsen hjemme og her fikk han en liten gave når han hadde nok klistremerker. Vi lagde et ark med ruter og satte et klistremerke i hver rute, i begynnelsen var det 6 ruter pr ark, etterhvert mange flere og når han hadde fyllt opp et ark, så fikk han feks en liten sprettball, en magisk klut el. Vi ga klistremerke kun når det kom noe på do, men hvis sønnen deres ikke vil sitte på do en gang, så går det jo an å begynne med å gi klistremerker for å ville sitte der en liten stund, feks mens dere synger en sang eller leser en liten historie. Det ble mye synging og lesing på do i begynnelsen hos oss...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...