Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Legger de fortere på seg enn av mme,eller blir de bare mer mett? Har en gutt på snart 4 mnd, greier seg bra på mme, men vil gjerne ha mer. Helsesøster ba meg ikke gi mer mme i døgnet før neste gang vi skulle på kontroll (men for all del, jeg gir det han trenger). Hun sa også at dersom jeg ville teste med fast føde var det lurt å ikke gjøre det før en helg mtp magevondt, så det var ikke uaktuelt. men vil vente med smaksprøver til han er 4 mnd, men lurer altså på om han da kommer til å legge mye på seg eller hva (det er vekten hun ikke vil skal gå for mye opp siden han får mme) Litt hysterisk helsesøster, jeg siler ut det jeg vil høre og ikke, men prøver å ikke gjøre henne alt for stressa
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Min gutt begynte med litt grøt ved 4mnd. Han ble rett og slett ikke mett nok av mme - og da gav jeg full dose. Så jeg gav alltid litt grøt før mme. Gutten ble jo veldig fornøyd. Vi slet meg magvondt, så det ble mye fruktpure i grøten. Og vi gav også en del vann. Han gikk som normalt opp i vekt. Holdt seg til grafen hele tiden. Jeg tror om jeg ikke hadde gitt grøt så ville han nok gått ned i vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå