Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Jeg har en baby på 4 uker. Etter en uke måtte jeg begynne med brystskjold pga såre, blødende brystvorter. Nå er brystene bedre så jeg ønsker å avvenne henne skjoldene - uten at jeg har hatt hell med dette så langt... men det er en annen historie. Jeg ser når hun skriker at tungen hennes blir spiss/hjerteformet, antar derfor at hun har stramt tungebånd. Er dette noe jeg kan/bør gjøre noe med? I følge jordmødrene på sykehuset har hun godt sugetak, og det var jo på grunn av mine bryster og ikke henne at jeg begynte med skjold... Ble også veldig sår med førstefødte, men la aldri merke til at han hadde stramt tungebånd. Men kan det hende at stamt tungebånd er ubehagelig for henne? Burde jeg få legen til å gjøre noe med det?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Rart at de ikke sjekket det på sykehuset? Tunga til babyen skal jo godt under brystvorta, derfor bør tungebåndet klippes hvis det er for stramt. Sønnen min hadde litt kort tungebån, og de klippet det på sykehuset da han var 5 dager gammel (og de beklaget at de hadde drøyd så lenge, skulle ha klippet det med en gang, sa de......men mulig forskjellig praksis her).
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Jeg klaget på sårhet da jeg var på barsel, så de sjekket hvordan sugetak hun hadde og sa at dette var fint... Men tror ikke de sjekket tungebåndet hennes. Burde jeg høre med helsestasjonen kanskje? Hun har jo klart å amme uten skjold før, men kanskje det er vanskelig for henne pga stramt tungebånd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå