Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 jeg skal prøve meg på skolen igjen, for tideligere gikk dette ikke noe bra,.. har mange i familien med ADHD, og "vet" vel selv at jeg har det ... men hvordan går jeg fram for å få det diagnosert? hva vil skje etter jeg har snakket med fastlegen? kan det ta flere år? og er det noen her som har adhd og får medisiner? ble ting bedre ? hilsen tobarnsmor
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Det tar et par måneder, om du har tydelige symptomer. Fastlege henviser til psykolog, som utreder ved noen samtaletimer, og så skal du ta noen tester der og noen hjemme. Så kommer snakk om medisinering, men det må andre svare på fordi jeg takket nei.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Jeg fikk henvisning fra fastlege til voksenpsykiatrien for å utrede ADD for kort tid siden. Legen sa det nok tok noen uker før jeg fikk noen innkallelse. Resten kan jeg ikke svare på dessverre.
Blabb00 Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Du tar kontakt med fastlegen din Han henviser deg til psykolog. Dere snakker sammen om alt og ingenting. Hvordan du var som liten, sinne, og alt som har med adhd og gjøre. Somregel tar det fort et par mnd. Medisin får du valget om å prøve, men det er opp til deg. Jeg har bare prøvd ritalin såvidt, men tenker å begynne med det til høsten igjen når jeg skal tilbake på skolebenken. For det vet jeg går til helvette uten medisiner såfall ) Men, bare spør om det er noe du lurer på )
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 takk for svar=) har mange tydelige tegn på det ja, og er ikke bare jeg som ser/opplever dem.er veldig redd for at skolen skal gå til helvette igjen ,så håper å få litt hjelp snart. hvor mye vil det koste meg å finne utav dette? trenger di noen "beviser" fra famile osv? har ikke familie som kan hjelpe der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå