Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Jeg er en 24 år gammel jente som er 13 uker gravid og arbeidsledig. Har tidligere jobbet i en fam.bhg med barn fra 0-3 år, noe jeg stortrivdes med (men sluttet for å reise til utlandet og studere). Jeg har søkt en del bhg jobber, men har foreløpig ikke fått noen tilbakemeldinger og dessuten har de ikke oppstart før august. Så jeg har veldig lyst til å kunne få være dagmamma for to barn her hjemme hos meg på Torshov. Har ikke så veldig stor leilighet, men er god nok plass for to og har dessuten fine turmuligheter i området og en åpen barnehage i nærheten. Ønsker å arbeide hvitt med kontrakt. Jeg har hittil i svangerskapet ikke hatt noen problemer med helsa, men skjønner at foreldre evt. kan bekymre seg for dette og ønsker derfor å ordne med etterskuddsbetaling. Slik at om jeg skulle bli sykemeldt så skal dere slippe å betale for dette Har veldig gode referanser fra da jeg jobbet i fam.bhg. Bare ta kontakt på mail først og fremst dersom det høres interessant ut, så kan vi ta det derifra. mvh. [email protected]
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Hvordan skal du håndtere små barn som må løftes på og løpes etter når du er gravid? Bare nysgjerrig...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Jeg er som sagt i god form og krysser fingrene for at det skal fortsette slik Er jo over 1.trimester så kan jo løfte litt nå, er foreløpig ringevikar for den fam.bhg jeg jobbet i tidligere (de har ingen faste stillinger ledig nå) og går fint det. Skjønner at det kan bli slitsomt etter hvert når magen vokser, men det får man bare klare så lenge man er frisk. Hadde tidligere ansvaret for 4 stk i fam.bhg så tenker at to burde gå greit Har dessuten hørt fra ett par andre som var dagmamma når de var gravide og de klarte seg fint. HI
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Det blir som å si at ingen kan være gravide når de har småbarn frafør det da. tenk de med både en og to som må løftes opp og ned, med en liten til i magen.. Lykke til med jobb HI.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #6 Skrevet 19. mai 2011 De som lurer på hvordan du kan løfte småbarn under graviditeten har et poeng. Jeg jobbet i småbarnsavd. på barnehage med rundt 10 barn fra jeg var rundt 22 uker på vei til jeg var 30 uker på vei. Skulle jobbe frem til to uker før termin og det så lyst ut. Var blitt flyttet over til storebarnsavd. med 4 barn en dag før jeg ikke kom på jobb lenger. Jeg kom ikke på jobb fordi jeg fødte prematurt. Legene mente det kunne være fordi jeg hadde løftet altfor mye + mye stress i hverdagen og psykisk stress/redsel. Jeg hadde et helt normalt svangerskap og ingenting tydet på at noe var galt før dagen før fødselen mens jeg var på jobb. Om du skal jobbe med småbarn må du være forsiktig med løft! Tro meg, du vil ikke slite med bekkenet eller føde før tiden! Fins det ingen annen jobb du kunne tatt?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Tror gott du kan klara av att hantera 2 barn och vara gravid. Jag måste ju hantera 2 barn, jobba och vara gravid.. Jag har full rulle från 06.00-20.00 VARJE dag och det går även om jag är trött så för mig så låter det helt fantastiskt att vara dagmamma för 2 st ! Massa lycka till!!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #8 Skrevet 20. mai 2011 Hei hi.. Jeg var dagmamma og ble gravid.. Jeg ordnet også med etterskudsbetaling av samme orsak som du har gjort.. Jeg ville bare komme med gladmeldingen om at jeg (som da bodde i fjerde etasje uten heis) klarte å være både mamma og dagmamma for to små helt til jeg var 8 mnd gravid!!! TIl alle dere som lurer på løft osv. Det er svangerskap som går helt fint til siste slutt! Vi kvinner er skapt til å få mange barn, og har i all tid klart å ta oss av søsken under svangerskapene... Ønsker deg masse lykke til, og har tro på at du kommer til å klare deg helt fint.. Sett annonse på finn... (hvor du ikke reklamerer med svangerskapet, men heller nevner det ved hjemmebesøket der du viser hvem du er og hvordan du driver din dagmammavirksomhet...) Sett opp gode avtaler, planer slik at foreldrene får ett inntrykk av hvordan hverdagen til poden ser ut.. Om du er sprek, så kommer sikkert noen til å takke ja til dagmammaplass hos deg =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå