Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Jeg har 2 barn fra før, har blitt gravid både uplanlagt og på første forsøk før.. Men nå har vi prøvd iherdig i 5 mnd og slurvet mye med prevensjonen 1 år før det (hoppe av i svingen, sikre perioder..). Blir jo ikke gravid denne gangen! Trodde det skulle gå fort, ihvertfall når vi gikk inn for det:( Nr 2 vil bli 4 år og eldste 6 år når neste kommer hvis det klaffer snart, vil ikke ha større aldersforskjell.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Å ja, jeg vet dere ikke kan vite det men måtte bare ha ut litt frustrasjon..
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Det er nok fordi at vi ble gravide uplanlagt med første, og så klaffet det ikke i det hele tatt da vi begynte å prøve på nr 2 da hun var 12 mnd. Til slutt tok vi pause fra prøvingen.. Da vi begynte å prøve igjen var nr 1 nesten 3 år gammel, og DA klaffet det plutselig på første forsøk igjen. (4 skoleår mellom disse to). Nr 3 satt på første forsøk, men det blir nøyaktig like stor aldersforskjell mellom disse to som mellom 1 og 2 (3 år og 8 mnd). Konklusjonen min er at jeg kun er fruktbar sånn nesten 3 år etter forrige fødsel. hehe..
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Med den teorien burde jeg bli gravid nå siden nr 2 er 3 år nå..hehe. Jeg vil jeg vil, men jeg får det ikke til!:/
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 Jeg brukte vel 7 mnd på nr 3 (18 mnd på nr 2 og 0 mnd på nr 1) Siden 5 mnd er under gjennomsnittlig ser jeg ikke helt hvorfor du stresser. Gjennomsnittlig prøvetid er 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #6 Skrevet 18. mai 2011 Både nr. 1 og nr. 2 kom på første forsøk, tok det for gitt at nr. 3 også skulle sitte som et skudd etter en til to gangers prøving. Men neida, så enkelt var det ikke. Vi holdt på med eggløsningstester, og kjørte på i eggløsningsperioden. NADA. Den mnd jeg ble gravid så reiste jeg bort på eggløsningsdagen, og kom hjem den siste dagen i perioden. Når ungene var lagt så hoppet jeg på mannen og ble gravid. Er vel ikke noe svar sånn sett, men kanskje lurt å pule i forskjellig mønster i periodene.......??? Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #7 Skrevet 18. mai 2011 Kanskje du begynner å bli gammel? Selv om du kanskje er under 30 er det mulig at ikke alle egg er brukbare.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #8 Skrevet 18. mai 2011 Jeg vet 5 mnd ikke er lenge, men har litt lett for å tenke at det ikke er sikkert det klaffer de neste 5 mnd heller siden det ikke har klaffet nå.. selv om statistikken er på min side (90 % blir vel gravide innen et år). Prøver å ha oss i ulike stillinger og annenhver dag i eggløsningsperioden:)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #9 Skrevet 18. mai 2011 Er 29 så håper nå jeg er fruktbar litt til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå