Gå til innhold

Hvorfor tar det lengre tid å bli gravid med nr 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn fra før, har blitt gravid både uplanlagt og på første forsøk før..

Men nå har vi prøvd iherdig i 5 mnd og slurvet mye med prevensjonen 1 år før det (hoppe av i svingen, sikre perioder..). Blir jo ikke gravid denne gangen! Trodde det skulle gå fort, ihvertfall når vi gikk inn for det:(

Nr 2 vil bli 4 år og eldste 6 år når neste kommer hvis det klaffer snart, vil ikke ha større aldersforskjell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ja, jeg vet dere ikke kan vite det men måtte bare ha ut litt frustrasjon..

Skrevet

Det er nok fordi at vi ble gravide uplanlagt med første, og så klaffet det ikke i det hele tatt da vi begynte å prøve på nr 2 da hun var 12 mnd. Til slutt tok vi pause fra prøvingen..

Da vi begynte å prøve igjen var nr 1 nesten 3 år gammel, og DA klaffet det plutselig på første forsøk igjen. (4 skoleår mellom disse to).

Nr 3 satt på første forsøk, men det blir nøyaktig like stor aldersforskjell mellom disse to som mellom 1 og 2 (3 år og 8 mnd).

Konklusjonen min er at jeg kun er fruktbar sånn nesten 3 år etter forrige fødsel. hehe..

Skrevet

Med den teorien burde jeg bli gravid nå siden nr 2 er 3 år nå..hehe.

Jeg vil jeg vil, men jeg får det ikke til!:/

Skrevet

Jeg brukte vel 7 mnd på nr 3 (18 mnd på nr 2 og 0 mnd på nr 1)

Siden 5 mnd er under gjennomsnittlig ser jeg ikke helt hvorfor du stresser. Gjennomsnittlig prøvetid er 6 mnd.

Skrevet

Både nr. 1 og nr. 2 kom på første forsøk, tok det for gitt at nr. 3 også skulle sitte som et skudd etter en til to gangers prøving. Men neida, så enkelt var det ikke. Vi holdt på med eggløsningstester, og kjørte på i eggløsningsperioden. NADA. Den mnd jeg ble gravid så reiste jeg bort på eggløsningsdagen, og kom hjem den siste dagen i perioden. Når ungene var lagt så hoppet jeg på mannen og ble gravid.

Er vel ikke noe svar sånn sett, men kanskje lurt å pule i forskjellig mønster i periodene.......???

Lykke til.

Skrevet

Kanskje du begynner å bli gammel? Selv om du kanskje er under 30 er det mulig at ikke alle egg er brukbare.

Skrevet

Jeg vet 5 mnd ikke er lenge, men har litt lett for å tenke at det ikke er sikkert det klaffer de neste 5 mnd heller siden det ikke har klaffet nå.. selv om statistikken er på min side (90 % blir vel gravide innen et år).

Prøver å ha oss i ulike stillinger og annenhver dag i eggløsningsperioden:)

Skrevet

Er 29 så håper nå jeg er fruktbar litt til...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...