Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Jeg ligger på sofaen nå, og kunne sverget på at jeg kjente noe som strøyk forsiktig på innsiden av magen. Jeg kan jo bli lurt, men jeg kjente jo liv i uke 12/13 med førstemann, så jeg var jo tidlig ute der også. Er det umulig å kjenne liv når en er 10 fullgåtte uker, eller er det noen som har kjent noe så tidlig? Kanskje jeg bare innbiller meg ting.
summer85 Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 jeg vet jo ikke, men vil tro at allerede i uke 10-12 så kan du ikke kjenne noe.. da er det jo bare ett knøttlite foster som er der og tror ikke du kjenner noe til den allerede da..
Trultemora er presseklar!! Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Jeg kjente liv første gang da jeg var 10+4, det er jeg rett og slett bombesikker på!! ble så sjokkert da ettersom jeg absolutt ikke hadde forventa det! og fikk samme følelse nesten daglig etterpå bare sterkere!
Blabb00 Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Nei, å kjenne liv i uke 10 nekter jeg å tro på.. Fosteret er ca 3,1 cm og veier 4 gram da! Husk at tarmene flytter seg fælt i denne tiden også da.. Man kan lett bli lurt.. http://www.ammetaka.no/svangerskap/fosteretsstorrelse.php
Lemonia Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 Med tanke på at fosteret kun er 3 cm langt og bare såvidt har begynt å bevege seg er det ganske usannsynlig, men jeg kan jo ikke si at det er fullstendig umulig. Det mange ikke tenker på er også at tarmbevegeler er mistenkelig likt tidlige fosterbevegelser. Når man ikke er gravid tenker man ikke over det, mens når man er gravid går man rundt og kjenner ekstra godt etter og da kan fort det meste tolkes som bevegelser.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 18. mai 2011 #6 Skrevet 18. mai 2011 Fosteret er ca 3-5 cm fra hode til rompa ja (CRL) og ca 5-6 cm lang total.... Både lege og jordmora mi bekrefta at det nok fort kunne være babyen som sparka da ja...
bryllupsnatta m/nr.2 fødeklar Skrevet 19. mai 2011 #7 Skrevet 19. mai 2011 Min mor kjente liv i uke 10 da hun gikk med lillebroren min, så det tror jeg helt sikkert går an ja:-)
firebarnsmum Skrevet 19. mai 2011 #8 Skrevet 19. mai 2011 Jeg var 11+2 da jeg kjente liv første gang, så at det går an å kjenne det så tidlig som i uke 10 det tror jeg nok er mulig.
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 19. mai 2011 Jeg tror fortsatt det kan ha vært babyen. Tarmene ligger bak og over livmora, og jeg kjente disse rare bevegelsene fra livmoren. Livmoren min rekker halvveis opp til navlen, og jeg kjente det litt over skambeinet. Jeg har ikke kjent det flere ganger etter den ene gangen igår kveld. Det blir en spennende tid fremover.
*mamman til tw og bi* Skrevet 19. mai 2011 #10 Skrevet 19. mai 2011 eg og kjente liv her om dagen.er 10+3 i dag.flergangs har lttere for å kjenne liv fordi de vet hva de skal kjenne etter.herlig den boblende følelsen..litt sånn små bobler som sprekker...
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 19. mai 2011 Gjett om jeg gleder meg til juni! Jeg er veldig sikker på at jeg kommer til å kjenne det tydelig iløpet av juni en gang! I forrige svangerskap kunne pappan kjenne sparkene utenpå magen når jeg var 17 uker på vei, så sparkene blir fort sterkere ja. Lurer på om jeg kjente "ett par bobler" igjen tidligere i kveld, men fortsatt veldig usikker. Kan jo være ønsketenkning, men jeg må bare smøre meg med tålmodighet. Er det babyen så vil bevegelsene bli mer tydelig iløpet av de neste 2-3 ukene tenker jeg, så vi får vente å se. Litt rart å føle at jeg kjenner noe i magen når jeg nesten ikke har en synlig kul. Haha... Men kulen kommer raskt nok så den stresser jeg ikke med.
skinnfilla Skrevet 20. mai 2011 #12 Skrevet 20. mai 2011 Kjente litt fra 12-13 uker andregangs,men bare når jeg lå helt flatt og kjente etter...
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #13 Skrevet 20. mai 2011 Idag fikk jeg babydoppleren jeg hadde bestilt i posten, og etter at jeg fant hjertelyden akkurat der jeg synes jeg kjente noe, så er jeg mer overbevist om at det faktisk var babyen. Men det må jo ha vært ganske tilfeldig at babyen havnet helt inntil livmorveggen frem mot magen, og kanskje laget en brå bevegelse. Litt søtt er det nå. Jeg gleder meg til jeg kjenner mer til babyen jeg. Det kan dessverre bli ett par uker til, minst.
August 2010 <3 November 2011<3 Skrevet 20. mai 2011 #14 Skrevet 20. mai 2011 det er ikke usansynelig! fult mulig!
Hei77 Skrevet 21. mai 2011 #15 Skrevet 21. mai 2011 Jeg er overbevist om at jeg kjenteliv i 11 under andre svangerskap, så jeg tror på deg
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 21. mai 2011 #16 Skrevet 21. mai 2011 det kan nok ha vært lille babisen ja=) jeg kjente rundt uke ti med englejenta mi, så litt spent på om denne gir seg til kjenne så tidlig og...=) kos deg med de små bevegelsene du og ikke minst nyt dem=))
L&M Skrevet 21. mai 2011 #17 Skrevet 21. mai 2011 Det trur eg så absolutt at du kan =) Eg kjente liv rundt samme tida, og såg sparka utapå magen i veke 14! Selfølgelig var det kun små "buler" som kom, men kjente sparka samtidig med at bulane kom. No er eg i veke 18 og kjenner og ser spark fleire ganger daglig. =) Er 2. gangsfødande eg og..
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #19 Skrevet 22. mai 2011 Godt å høre at det er flere og at jeg ikke bare innbiller meg ting. har ikke kjent noe siden 19. Mai. Jeg kjente det både 18. Og 19. Men vet jo at det kan gå mange dager mellom hver gang jeg kjenner noe når jeg er så kort på vei. vet uansett at alt er bra inni der. gleder meg til neste gang jeg kjenner det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå